söndag 20 januari 2019

روایت‌های دیگری از «قتل» سینا قنبری در زندان : او را در زندان با پلاستیک خفه کردند

روایت‌های دیگری از «قتل» سینا قنبری در زندان : او را در زندان با پلاستیک خفه کردند

افراد دیگری می‌گویند شهادت می‌دهند سینا قنبری در زندان «به قتل» رسیده است

پس از آن‌که مادر سینا قنبری از بازداشت شدگان اعتراض‌های ژانویه 2018 موسوم به اعتراض‌های دی ماه از کشته شدن پسرش در زندان سخن گفت، افراد دیگری که می‌گویند هم‌بندی‌های این این زندانی بودند نیز ‌می‌گویند به قتل او در بازداشتگاه شهادت می‌دهند.

عارف فتحی از بازداشت شدگان اعتراضات دی ماه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشته که «‌هم‌بندی و هم‌اتاقی» سینا قنبری بوده و شهادت می‌دهد که او «توسط نگاهبانان و زندانبانان در قرنطینه» به قتل رسیده است.
محمود معصومی هم‌بندی سینا قنبری نیز در این باره با شبکه «بی بی سی فارسی» مصاحبه کرده و درباره مرگ او سخن گفته است.

او با بیان این‌که به دلیل پر بودن زندان در مقابل دستشویی نشسته بودند گفت:«ساعت پنج یا شش صبح یکی از خدمه زندان در دستشویی را باز کرده و جنازه سینا را دیده بود. یکی از زندانیان گفت سابقه امداد پزشکی دارد و افسر نگهبان اجازه داد وارد دستشویی شود».

او ادامه داد: «این زندانی گفته که سینا قنبری دو ساعت پیش با پلاستیک خفه شده است اما توضیح بیشتری نداد که آیا او خود را دار زده یا کس دیگری باعث خفگی او شده است».

معصومی ادامه داد که ماموران سینا قنبری را برای بازجویی برده‌اند و دیگر زندانیان دیگر او را ندیده‌اند.

هفته گذشته مادر سینا قنبری جوان 22 ساله‌ای که در جریان اعتراضات دی ماه بازداشت شده بود، می‌گوید فرزندش را در زندان به قتل رسانده‌اند.

مادر سینا قنبری در مصاحبه با مسیح علینژاد از فعالان ایرانی تاکید کرده که از سکوت یک ساله خود پشیمان است و حالا می‌خواهد همه بدانند سینا قنبری را در زندان کشته‌اند.

تظاهرات دی ماه در اعتراض به وضعیت معیشتی و اقتصادی آغاز شد و به سرعت به اعتراض علیه نظام حاکم تبدیل شد وبه اکثر شهرهای ایران رسید.
گفتگوی مادر سینا قنبری با مسیح علینژاد
+40
رأی دهید
-2
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar