lördag 19 januari 2019

از هر ۱۰۰ جوان ایرانی ۴ نفر در صف مهاجرت به کانادا ‏و استرالیا ایستاده اند!

از هر ۱۰۰ جوان ایرانی ۴ نفر در صف مهاجرت به کانادا ‏و استرالیا ایستاده اند!

رئیس انجمن دفاتر مسافرت‌های هوایی ‏می‌گوید: «تعداد متقاضیان دریافت ویزای کانادا نسبت به ٢ سال پیش ١٠ برابر شده است.همین مسأله سختگیری سفارت این ‏کشور را نسبت به گذشته بیشتر کرده است.»
«محبت نیوز»- حسین عبده‌ تبریزی، اقتصاددان و مشاور وزیر راه و شهرسازی گفته است ١,۵ میلیون ایرانی در صف مهاجرت به کانادا و ‏استرالیا قرار دارند. این عدد، در مقایسه با هر عدد و رقم دیگری، تامل‌برانگیز است‎.‎‏ ١.۵ میلیون نفر تقریبن معادل ۲ درصد ‏جمعیت کل ایران و ۴ درصد جمعیت جوان زیر ۳۰ سال است. یعنی احتمالن از هر ۱۰۰ جوان ایرانی ۴ نفر در صف مهاجرت به کانادا ‏و استرالیا ایستاده و پرونده باز مهاجرت به این دو کشور را دارد‎.‎‏ این عدد همچنین بین ۲۵ تا ۳۰ درصد جمعیت کل مهاجران ایرانی ‏است که طی ۴۰ سال گذشته از کشور خارج شده‌اند‎.‎‏ از این گذشته تعداد متقاضیان ایرانی مهاجرت به کانادا و استرالیا، در مقایسه ‏با آمارهای این کشورها نیز عجیب به نظر می‌رسد. رکورد یک ساله مهاجرت به کانادا ۳۲۰ هزار مهاجر طی سال‌های ۲۰۱۵ و ‏‏۲۰۱۶ بوده است. آمار کل مهاجران استرالیا نیز در سال ۱۶-۲۰۱۵ کمی بیش از ۱۸۰ هزار نفر بوده است.
باید جمعیت کسانی را که از ‏راه‌های دیگر دنبال مهاجرت به این دو کشور و کشورهای دیگر می‌گردند را نیز به این آمار اضافه کنیم، ایرانیانی که برای کار یا ‏زندگی به کشورهای منطقه مثل امارات یا ترکیه و گرجستان می‌روند، ایرانیانی که متقاضی سفر و اقامت در اروپا هستند، ‏کسانی که خیال اقامت در آسیای جنوبی دارند و کسانی که هر سال با هزار امید و آرزو فرم‌ لاتاری ایالات متحده آمریکا را پر ‏می‌کنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar