söndag 27 januari 2019

آنگلا مرکل: «یهودی‌ستیزی» در آلمان غیر قابل‌تحمل است

آنگلا مرکل: «یهودی‌ستیزی» در آلمان غیر قابل‌تحمل است

آنگلا مرکل، صدراعظم و هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در روز گرامیداشت هولوکاست از آلمانی‌ها خواستند این پدیده شوم را فراموش نکنند و با یهودی‌ستیزی در کشور مبارزه کنند. ۲۷ ژانویه روز جهانی هولوکاست است.
«محبت نیوز»- صدر اعظم آلمان، در پیام ویدیویی هفتگی خود در ارتباط با روز جهانی هولوکاست گفت: «این روز به ما یادآوری می‌کند که نژادپرستی، نفرت‌پراکنی و خصومت با انسان چه بلایی به سر ما می‌آورد.» صدراعظم تاکید کرد که هر فرد در جامعه وظیفه دارد با افکار و احساسات ضدیهودی، نفرت‌پراکنی و تعصب نژادی مقابله کند.
به گزارش DW، مرکل در پیام خود همچنین خاطرنشان کرد که این مشکل تا امروز در جامعه آلمان از بین نرفته است. او همچنین به رشد احساسات یهودی‌ستیزی در پی موج تازهای از مهاجرت مسلمانان به آلمان اشاره کرد و گفت که در سال ۲۰۱۸ نهاد ویژه‌ای در ارتباط با مبارزه با یهودی‌ستیزی در آلمان تاسیس شده است.
هر ساله در روز ۲۷ ژانویه به یاد قربانیان هولوکاست مراسم گوناگونی در سراسر جهان بر پا می‌شود. هولوکاست فاجعه‌ای تاریخی در دوران حکومت ناسیونال سوسیالیسم (نازی) در آلمان و جنگ جهانی دوم بود و نام آن تداعی‌کننده کشتار جمعی میلیون‌ها نفر از کشورهای مختلف است.
انتخاب ۲۷ ژانویه به عنوان روز جهانی هولوکاست به این خاطر است که در روز ۲۷ ژانویه سال ۱۹۴۵ میلادی ارتش سرخ اتحاد شوروی (سابق) موفق به آزادسازی اردوگاه مرگ آشویتس شد. در آن زمان ارتش سرخ موفق شد تنها شمار کمی از اسیران و قربانیان را نجات دهد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar