onsdag 16 januari 2019

دختر عربستانی پناهنده به کانادا: در کشورم با زنان چون بردگان رفتار می‌شود

دختر عربستانی پناهنده به کانادا: در کشورم با زنان چون بردگان رفتار می‌شود

دختر ۱۸ ساله سعودی، که پس از فرار از این کشور ابتدا به تایلند رفت و سپس از کانادا درخواست پناهندگی کرد می‌گوید به خطر انداختن جانش برای فرار از عربستان “ارزشش را داشته” چرا که او حالا می‌تواند زندگی مستقل‌تری را تجربه کند.
«محبت نیوز»- این دختر جوان عربستانی در چند هفته پیش مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته چرا که بعد از ورود به تایلند خود را در هتلی محصور کرد و از طریق شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که به دنبال کسب پناهندگی است و درخواست کمک کرد تا دولت‌ها مانع از استرداد او به عربستان شوند.
درخواستی که کانادا به آن جواب مثبت داد وبا قبول تقاضای پناهندگی او چند روز پیش وارد تورنتو شد.
او حالا در گفتگو با شبکه سی‌بی‌سی کانادا و روزنامه تورنتو استار گفته: “من چیزی برای از دست دادن نداشتم، بنابراین به خطرش می‌ارزید.”
“با ما (زنان) چون یک برده، یک شیی رفتار می‌شود. برای همین هم من می‌خواهم داستان خودم را برای مردم بگویم، بگویم که بر زنان سعودی چه می‌گذرد.”
وی در هنگام ورود به کانادا به افسران پرونده پناهجویی خود گفته بود: “در ابتدا، فقط برای آن که موهایم را کوتاه کرده بودم آنها من را ۶ ماه در خانه حبس کردند… جرا که در اسلام زنان حق ندارند مانند مردان لباس بپوشند”.
هنگامی که او در تایلند بود به رسانه ها گفته بود دیگر خود را یک مسلمان نمی‌داند؛ مساله ای که می‌تواند برایش در عربستان حکم ارتداد و مجازات اعدام به دنبال داشته باشد.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar