lördag 26 januari 2019

وزیر کشور ایتالیا به اتهام راه ندادن پناهجویان محاکمه می شود

وزیر کشور ایتالیا به اتهام راه ندادن پناهجویان محاکمه می شود

دادگاهی ویژه در ایتالیا خواستار آن شد که ماتئو سالوینی،‌ وزیر کشور ایتالیا به خاطر راه ندادن گروهی از پناهجویان به خاک این کشور محاکمه شود. این دادگاه ویژه اتهام سالوینی را «بدترین نوع آدم‌ربایی» عنوان کرده است.
«محبت نیوز»- سالوینی سال گذشته مانع از آن شده بود که کشتی حامل ۱۵۰ پناهجوی نجات‌‌یافته از آبهای مدیترانه در خاک این کشور پهلو بگیرد.
به گزارش یورونیوز، این دادگاه ویژه که به اتهامات وزیران دولت می‌پردازد پیش از این با تقاضای لغو تشکیل این پرونده مخالفت کرده بود. شماری از دادستان‌ها عنوان کرده بودند که این پرونده انگیزه سیاسی دارد.
ماتئو سالوینی، در واکنش به ادعای اخیر در توییتر خود نوشت: «من به خاطر راه ندادن مهاجران غیرقانونی به ایتالیا با خطر ۳ تا ۱۵ سال زندانی شدن روبرو هستم. چیزی ندارم بگویم.»
وی افزود: «از مردم ایتالیا می‌پرسم آیا باید وزیر بمانم و با برخورداری از حقوقم به وظایفم عمل کنم یا باید از این دادگاه یا آن یکی بخواهم درباره سیاست مهاجرتی تصمیم‌ بگیرد؟»
حالا سنای ایتالیا باید تصمیم بگیرد که آیا سالوینی باید در این مورد محاکمه شود یا خیر.
ماه اوت سال گذشته ماتئو سالوینی به خاطر اتهام سو‌استفاده از قدرت در این زمینه مورد بازجویی قرار گرفت.
ماتئو سالوینی در همین زمینه اخیرن گفت: «روشن بگویم من کوچکترین تغییری در موضعم نمی‌دهم. هیچ کس از هیچ قایقی، چه کوچک چه بزرگ در خاک ایتالیا پیاده نخواهد شد.»
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar