torsdag 31 januari 2019

تغییرات جدید در قانون پناهندگی آلمان

تغییرات جدید در قانون پناهندگی آلمان

دولت آلمان تغییرات جدیدی در قانون پناهندگی تصویب کرد؛ یکی از آن‌ها جمع‌آوری اثرانگشت از افراد بالای شش‌سال است. هورست زیهوفر، وزیر داخله می‌گوید این قانون یک «نقطه‌عطف» در موضوع پناهندگی است.
«محبت نیوز»- دولت آلمان روز چهارشنبه دهم بهمن تغییراتی در مورد جمع‌آوری، ذخیره و تبادل اطلاعات و داده‌های مربوط به پناهجویان تصویب کرد. هورست زیهوفر، وزیر داخله، ساخت‌وساز و وطن (از حزب سوسیال‌مسیحی بایرن) پس از نشست کابینه گفت با اجرای این قانون جمع‌آوری داده‌ها سریع‌تر و مطمئن‌تر خواهد شد.
به نقل از امل برلین، تغییرات جدید شرایطی به وجود می‌آورند که امکان ثبت نام سریع‌تر پناهجویان تنهای زیر سن قانونی فراهم می‌شود. علاوه‌بر آن در آینده از کودکان بالای شش سال اثر انگشت گرفته و اطلاعات آن جمع‌آوری می‌شود. تاکنون ثبت و ذخیره اثر انگشت برای کودکان بالای ۱۴ سال قانونی بود.
دولت تغییرات دیگری هم در مورد تبادل داده‌های امنیتی تصویب کرد. همچنین پلیس آلمان از این به بعد اجازه دارد خارج از محدوده سی‌کیلومتری مرزهای آلمان هم از پناهجویان عکس و اثرانگشت بگیرد.
برای جلوگیری از اشتباه در ثبت‌نام به‌خاطر اشتباه نوشتن نام یا موارد مشابه، از این به بعد در سیستم یک شماره هم به نام هر پناهجو ثبت خواهد شد.
زیهوفر: نقطه‌عطفی مهم
هورست زیهوفر این تغییرات را نقطه عطف مهمی دانست که به امنیت بیشتر کمک می‌کنند. به گفته وزیر داخله این قوانین در مورد داده‌های سال‌های گذشته هم اعمال خواهد شد.
مجلس سراسری آلمان (Bundestag) دو سال قبل و در پی موج پناهجویی، قانونی به نام «بهبود تبادل داده‌ها» تصویب کرده بود تا امکان ثبت‌نام سریع‌تر پناهجوها را فراهم کند و از ثبت‌نام پناهجویان در بیش از یک محل پیش‌گیری شود. سیستمی که از آن زمان استفاده می‌شود علاوه بر اطلاعات اساسی افراد، اثر انگشت و اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت و توانایی‌های پناهجوها را هم ذخیره می‌کند.
همچنین حالا ادارات بیشتری به این اطلاعات جمع‌آوری دسترسی خواهند داشت. قبلا اداره امور خارجی‌ها (Ausländerbehörde) و اداره امور مهاجرت و پناهندگی (Bundesamt für Migration und Flüchtlingen) به این اطلاعات دسترسی داشتند، اما حالا پلیس، اداره کار (Bundesagentur für Arbeit) و هر نهاد دولتی‌ای که به پناهجو کمک‌های اجتماعی یا هر نوع کمک دیگری می‌کند، می‌تواند به این اطلاعات دسترسی داشته باشد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar