fredag 25 januari 2019

اعتراض نوکیشان مسیحی ایرانی در سوئد به «پرسشنامه مسیحیت»

اعتراض نوکیشان مسیحی ایرانی در سوئد به «پرسشنامه مسیحیت»

انتشار یک پرسشنامه در فضای مجازی که از آن به عنوان تست مسیحیت از سوی اداره مهاجرت خوانده شده، انتقادات زیادی را در پی داشته است.
«محبت نیوز»- در ماه‎های اخیر نهادهای قانونی بعضی کشورهای اروپایی که نوکیشان مسیحی در آن‌جا درخواست پناهندگی ارائه داده اند سخت‎گیری شدیدی را در پروسه تشکیل پرونده و رسیدگی به درخواست پناهندگی اعمال نموده و شرایط سختی را برای پناهجویان ایجاد کرده‌اند. یکی از این کشورها سوئد است.
حدود دو هفته پیش گروهی از نوکیشان مسیحی در شهر «یوتبوری» و «استکهلم» در اعتراض به سختگیری اداره مهاجرت سوئد در قبال پناهجویان مسیحی دست به تظاهرات زدند. بخشی از اعتراض آن‎ها مربوط به «آزمایش مسیحیت» افراد توسط ماموران این اداره است.
دوشنبه اول بهمن (۲۱ ژانویه ۲۰۱۹) رادیو سوئد گزارش داد «اداره مهاجرت ادعای آزمایش مسیحیت را رد می‌کند».
موضوع مربوط به انتشار یک پرسشنامه در فضای مجازی است که از آن به عنوان تست مسیحیت از سوی اداره مهاجرت یاد شده و انتقاد زیادی را در پی داشته است ولی اداره مهاجرت انجام اینگونه آزمایش را رد می‌کند و بیان می‌دارد سوال‌های ما جزئی از پروسه پناهندگی است و بر مبنای اعتقاد فرد پرسیده می‌شود.
شمار زیادی از پناهجویانی که به دلیل تغییر دین به مسیحیت و یا بر پایه مسیحی بودن به اداره مهاجرت درخواست پناهندگی می‌دهند، از آزمایش مسیحیت این اداره شکایت کرده‌اند.
یکی از نوکیشان مسیحی ایرانی از اعضای کلیسای فارسی‌زبان در منطقه هامربی به رادیو سوئد گفته «این آزمایش نمی‌تواند ایمان فرد را به اثبات برساند. او می‎گوید «ایمان و اعتقاد قلبی یک شخص نمی‌تواند در یک لحظه یا یک ساعت پی برد.»
«پر اِیک» رئیس ارتباطات عمومی اداره مهاجرت، این ادعاها را رد کرده و گفته «ما هیچ آزمایشی را انجام نمی‌دهیم، پرسش‌ها‌ی ما شامل بررسی معمولی می‌شود که باید از پناهجو پرسید. پرسش‎ها به‌صورت کلی در مورد اعتقاد درونی فرد است، نه اینکه دانش فرد را در مورد مسیحیت بدانیم.»
او همچنین گفته «اساس تصمیم ما جواب این سوال‌ها نیست، بلکه تصمیم ما بر پایه مجموعه‌ای از شواهدی است که به دست ما می‌رسد.»
ایرانی‎های مسیحی می‎گویند که به اداره مهاجرت این حق را می‌دهد که از پناهجویان از اعتقاد شان بپرسد، ولی به نظر وی این سوال‌ها خیلی دشوار است. آن‎ها معتقدند «بهتر است شخص را در یک بازه گسترده‌تر زمانی مورد بررسی قرار بدهیم.»
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar