lördag 26 januari 2019

فرانسه مسیر پناهجویان را با دیوار مسدود می کند

فرانسه مسیر پناهجویان را با دیوار مسدود می کند

این سد امنیتی که نزدیک یک ایستگاه بنزین در بندر کاله است، همانند طرح ترامپ در مرز مکزیک و آمریکا است.
«محبت نیوز»- فرانسه با الگو گرفتن از دیوار ترامپ، برای جلوگیری از خروج پناهجویان و مهاجران به سوی انگلستان دیواری به ارتفاع ۱۰ فوت احداث می کند،اخیرن شماری زیادی از پناهجویان از بندر کاله فرانسه خود شان را به بریتانیا رسانده اند.
بر اساس گزارش خبرگزاری مترو بریتانیا، دوشنبه ۲۱ ژانویه، این سد امنیتی که نزدیک یک ایستگاه بنزین در بندر کاله است، همانند طرح ترامپ در آمریکا است.
سیاستمداران اظهار می‌کنند این طرح به منظور جلوگیری از ورود قاچاقچیان انسان و ورود آنها ساخته شده است. اما مسئولان اردوگاه‌های مهاجران در فرانسه، این عملکرد را نکوهش می‌کنند و آن را اقدامی ضدانسانی که به افراد آسیب‌پذیر ضربه می‌زند قلمداد می‌کنند.
این دیوار در مکانی بندری ساخته شده است که مرکز قاچاقچیان و پناهجویان است. چنین دیوارسازی، نخستین بار است که در فرانسه برای ممانعت از نقل و انتقال پناهجویان انجام می شود. با این حال واکنش‌هایی در بین حامیان کارگران و موسسات خیریه در برداشته است، این افراد معتقدند که این دیوارسازی ادامه برنامه ترامپ برای ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی است.
هدف دولت فرانسه، ساخت دیوار در منطقه کاله است که محل استقرار پناهجویان و کانالی برای ورود آنان به بریتانیا شده است. عمده این پناهجویان از افغانستان، سوریه و ایران هستند که طبق بررسی‌ها، ایرانیان به دلیل درگیر نبودن کشورشان با جنگ، مبلغ بیشتری به قاچاقچیان برای ورود به بریتانیا می‌پردازند.
طی دو سال اخیر ورود پناهجویان ایرانی به کاله بیشتر از هر ملیت دیگری بوده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar