söndag 14 juni 2015

عذرخواهی کرواسی درباره 'صلیب شکسته' روی زمین فوتبال

عذرخواهی کرواسی درباره 'صلیب شکسته' روی زمین فوتبال

  • 13 ژوئن 2015 - 23 خرداد 1394
علامت صلیب شکسته در بخشی از زمین بازی دو تیم کرواسی و ایتالیا
فدراسیون فوتبال کرواسی به دلیل حک‌شدن نماد صلیب شکسته در زمین چمنی که دو تیم کرواسی و ایتالیا با هم بازی کردند، عذرخواهی کرد. این یکی از مسابقات مقدماتی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ بود.
این بازی پس از محرومیت هواداران تیم ملی کرواسی به خاطر سر دادن شعارهای نژادپرستانه در جریان بازی این تیم مقابل نروژ، بدون حضور تماشاگر برگزار شد.
تومیسلاو پاچاک سخنگوی فدراسیون کرواسی در مورد این حادثه گفته است: "این یک عمل خراب‌کارانه و تبه‌کارانه است. ما منتظر گزارش پلیس برای شناسایی مجرمان هستیم."
به گفته آقای پاچاک، یوفا، اتحادیه فوتبال اروپا، در جریان این حادثه قرار گرفته است، این اتفاق، تساوی ۱-۱ کرواسی و ایتالیا در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های اروپا را تحت الشعاع خود قرار داد؛ نتیجه‌ای که به صدرنشینی تیم میزبان در گروه H این رقابت‌ها منجر شد.
نشان صلیب شکسته که بیشتر آن را به عنوان نماد نازیسم در آلمان می‌شناسند، در جریان بازی دو تیم در نیمه اول کاملا مشخص بود و تلاش کارمندان ورزشگاه برای از بین بردن آن در بین دو نیمه هم نتیجه نداد.

پیروزی مهم ولز مقابل بلژیک، پیروزی پرتغال به هت تریک رونالدو

در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶، ولز موفق شد در یک بازی مهم، بلژیک تیم دوم رده‌بندی فیفا را در شهر کاردیف با تک گل گرت بیل شکست دهد و گامی مهمی برای پایان‌دادن به ۵۷ سال انتظار برای راهیابی به این رقابت‌ها برداشت.
گرت بیل روی اشتباه رادیا ناینگولان هافبک تیم ملی بلژیک با یک ضربه دقیق توپ را از میان پاهای تیبو کورتوا عبور داد و تک گل ولز را در این بازی به ثمر رساند.
ولز با پیروزی مقابل بلژیک ۱۴ امتیازی شد و بالاتر از بلژیک در صدر گروه B مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۱۶ اروپا قرار گرفت.
در دیگر مسابقات مقدماتی جام ملت‌‌های اروپا، پرتغال با هت تریک کریستیانو رونالدو سه بر دو در ایروان مقابل ارمنستان به پیروزی رسید و با ۱۲ امتیاز در صدر جدول گروه I قرار گرفت.
دانمارک در دیگر بازی این گروه با تک پولسن صربستان را مغلوب کرد و هفت امتیازی شد. این تیم پس از پرتغال در رده دوم جای گرفته است.
در بازی حساس گروه D، ایرلند و اسکاتلند هم در نهایت به تساوی ۱-۱ در دوبلین دست یافتند و لهستان در بازی دیگر این گروه ۴ بر صفر گرجستان را مغلوب کرد.
لهستان پس از کسب سه امتیاز مقابل گرجستان ۱۴ امتیازی شد و به صدر جدول صعود کرد. دیگر تیم‌های این گروه یعنی اسکاتلند، آلمان و ایرلند به ترتیب با ۱۱، ۱۰ و ۹ امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند.
دو تیم اول هر گروه به علاوه بهترین تیم سوم به طور مستقیم به رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ در فرانسه صعود خواهند کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar