söndag 14 juni 2015

'صف امیدوارها'؛ چهره‌های دو حزب عمده آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶‏

‏'صف امیدوارها'؛ چهره‌های دو حزب عمده آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶‏

  • 13 ژوئن 2015 - 23 خرداد 1394
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که پاییز ۲۰۱۶ برگزار می‌شود و قرار است رئیس‌جمهوری بعدی را مشخص کند، پنجاه و هشتمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده است.
طبق متممی که ۶۴ سال پیش به قانون اساسی ایالات متحده افزوده شد، کسی نمی‌تواند برای بیش از دو دوره رئیس‌جمهور آمریکا شود. به این ترتیب با رفتن باراک اوباما، هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات چشم به انتخابات آینده دارند تا آدم خودشان را به اتاق بیضی بفرستند.
این گزارش در معرفی نامزدهای مقدماتی این انتخابات آمریکاست و آن را در ماه‌های آینده به روز نگه می‌داریم.
افرادی هم به صورت مستقل یا از طرف احزاب و گروه‌های خرد تر نامزد می‌شوند ولی رقابت عملا بین دو حزب عمده ایالات متحده است.
بیش از یک سال و نیم مانده به روز اصلی رای‌گیری، نامزدها و گزینه‌های احتمالی دو حزب عمده آمریکا برای این انتخابات عملا دو حزبی، پرشمار شده‌اند.
در ماه‌های آینده در رقابت‌های درون‌حزبی، نامزد پیش‌نهادی هر یک از این دو حزب عمده آمریکا معلوم می‌شود و بعد از آن، رقابت‌ها کاملا میان‌حزبی می‌شود.
در مدتی که رقابت‌ها درون دو حزب جریان دارد، کارزارها و شبکه تبلیغاتی هر نامزد، هم به رقبای درون‌حزبی چشم دارد و هم به گزینه‌های اردوگاه رقیب.
در این مدت نامزدهای احتمالی تلاش می‌کنند سنگ‌ها را با هم‌حزبی‌هایشان وا بکنند و اگر هم بخت چندانی برای پیروزی ندارند، دست‌کم ردّ و نشانی بر جهت‌گیری کلی حزب و شعارهای نامزد نهایی باقی بگذارند.
در همین حال تلاش‌ها برای کاستن از اعتبار نامزدهای حزب رقیب هم جریان دارد.
در اردوگاه جمهوری‌خواهان حرف از گزینه‌های متعددی است؛ حتی تا ۲۰ نفر. شماری از این نامزدهای احتمالی رسما پا به میدان گذاشته‌اند.‌
اما در اردوگاه دموکرات‌ها، هیلاری رودام کلینتون همچنان محتمل‌ترین نامزد این حزب از بین کسانی است که رسما پا به رقابت گذاشته‌اند.
خیلی از این نامزدهای احتمالی اگر هم امید واقعی به این ندارند که نامزد نهایی حزبشان شوند، امیدوارند بتوانند نامزد معاون اول رئیس‌جمهوری شوند.
در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دو حزب عمده علاوه بر معرفی نامزد ریاست‌جمهوری، گزینه‌شان برای معاون اول رئیس‌جمهوری را هم معرفی می‌کنند و مردم در واقع به هردو این نام‌ها رای می‌دهند.
خیلی‌ها در حزب دموکرات امیدوار اند که هیلاری کلینتون هم نخستین رئیس‌جمهور زن آمریکا شود، و هم طلسم ۱۵۰ ساله‌ای را بشکند و یک نامزد دموکرات بعد از یک رئیس‌جمهور دموکرات، در انتخابات به کاخ سفید راه پیدا کند. این‌جا بیشتر بخوانید.
با تنوع نامزدها و دیدگاه‌ها در این حزب کهن آمریکا که حتی به تشتّت و چندگانگی هم تعبیر می‌شود، رقابت پر آب و تاب درون‌حزبی می‌تواند در موفقیت یا شکست در رقابت‌های نهایی تاثیر بگذارد. این‌جا بیشتر بخوانید.‌

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar