söndag 14 juni 2015

روحانی: آنان که می‌گویند تحریم مهم نیست گویی از جیب مردم بی‌خبرند

روحانی: آنان که می‌گویند تحریم مهم نیست گویی از جیب مردم بی‌خبرند

  • 5 ساعت پیش
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در اظهاراتی گفت: "آنان که می‌گویند تحریم مهم نیست گویی از جیب مردم بی‌خبرند و آنان که می‌گویند با دیپلماتهای کارآزموده خود نباید با ۱+۵ مذاکره کنیم، گویی از زندگی مردم بی‌ خبرند."
آقای روحانی در جمع مردم بجنورد مرکز استان خراسان شمالی در سخنانی گفت دولت "ننشسته است تا تحریمها" برچیده شود. او گفت در همین شرایط تحریمها بود که دولتش برای آنچه که وی "دریاچه‌های خشک" در کشور خواند، اقدام کرده و افزود که در همین شرایط تحریم بوده است که دولت "برای بهبود کیفی بنزین و گازوئیل مصرفی" تلاش کرده است.
حسن روحانی رییس جمهوری صبح امروز یکشنبه (۱۴ ژوئن/۲۴ خرداد) در قالب نوزدهمین سفر استانی "کاروان تدبیر و امید" به همراه جمعی از اعضای کابینه دولت یازدهم وارد بجنورد شد.
آقای روحانی در سخنان خود تاکید کرد که دولت از ابتدای کارش تاکنون تلاش کرده است تا برای بهبود اوضاع و شرایط زندگی مردم فعالیت کند.
رئیس جمهور ایران گفت: "آنها که به ما ظلم کردند و زنجیر تحریم را برای مردم ما آماده کردند، این بدخواهان هر جنسی را از خارج با قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصد گرانتر وارد کرده و این هزینه را از جیب مردم می دادند."
رئیس جمهور ایران تاکید کرد که "ما از تحریم نمی‌ترسیم و نمی‌هراسیم، اما با تحریم مبارزه می‌کنیم و با کمک مردم تحریمها را لغو خواهیم کرد."
او گفت که کشورش در هم آنجایی که تحریمها علیه ایران وضع شد، یعنی سازمان ملل متحد، با رفع تحریمها مقابله می‌کند.
به نظر می رسد این سخنان آقای روحانی در واکنش به اظهارات منتقدانی باشد که با برخی سخنان اخیر وی مخالفتهایی ابراز کردند.
حدود یک هفته پیش ( ژوئن ۲۰۱۵ - ۱۷ خرداد) آقای روحانی در سخنانی به مناسبت "هفته محیط زیست" در ایران گفت: "ما وقتی می‌گوییم باید تحریم‌های ظالمانه رفع شود بعضی‌ها چشمان‌شان زیاد نچرخد. تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود."
در واکنش به این اظهارات صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران، پیوند زدن مشکلات اقتصادی کشور با مذاکرات هسته­‌ای و رفع تحریم­‌ها را اشتباه راهبردی خوانده است. ابراهیم رئیسی، دادستان کل ایران هم گفت "این که برخی‌ می‌گویند آب خوردن ما هم بسته به مذاکرات است را، یک خطای راهبردی می‌دانم."

'با شادی مخالف نیستیم'

رئیس جمهور ایران در ادامه سخنان خود در بجنورد گفت: "ما ملتی می‌خواهیم که به ارزش‌های اسلامی ایمانی و اخلاق احترام می‌گذارد‌. ما همچنین ملتی شاد و مردمی زنده می‌خواهیم."
او گفت: "در این استادیوم ورزشی وقتی نام امام هشتم برده می‌شود روحتان پرواز می‌کند و احساسات خود را نشان می‌دهید و اینجا سراسر معنویت و اخلاق می‌شود. همینجا اگر قطعه موسیقی نواخته شود و شما شاد شوید اشکالی دارد؟ مگر ما با شادی مردم مخالفیم. ما در روزش خوشحالی می‌کنیم و به روزش هم اشک می‌ریزیم ما در ۱۹ و ۲۱ رمضان (سالگرد ضربت خوردن و کشته شدن حضرت علی) اشک می‌ریزیم و ۱۵ رمضان (سالگرد تولد امام حسن) شادی می‌کنیم. ما ملتی رشید و شاد می‌خواهیم. موسیقی، ادب‌، فرهنگ و شعر از سرزمین ایران و خراسان شمالی‌ به کل آسیای مرکزی‌، قفقاز و سایر مناطق رسوخ کرده است."
رئیس جمهور تاکید کرد: "ما هم شادی ملت را می‌خواهیم و هم اشتغال ملت را می‌خواهیم هم رونق اقتصادی را می‌خواهیم و هم سانتیفیوژ را می‌خواهیم. ما همه آنچه حق ملت است را می‌خواهیم."
در هفته‌ها و ماههای اخیر لغو برخی از کنسرتهای موسیقی در کشور با انتقادهایی از سوی جامعه موسیقی ایران مواجه شده است.
آقای روحانی روز گذشته (شنبه ۱۳ ژوئن/۲۳ خرداد) در واکنش به این اقدامات و درباره برخورد پلیس با این کنسرت‌ها در سخنانی گفت: "وقتی در چارچوب قانون مجوزی برای یک کنسرت داده می‌شود و از مردم دعوت می‌شود و مردم خود را آماده می‌کنند، این‌گونه دخالت‌ها تضییع حقوق مردم است."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar