Mhairi-Black-Youngest-UK-MP-3
تقاطع: “ماری بِلاک”، عضو ۲۰ ساله‌ی “حزب ملی اسکاتلند”، روز چهارشنبه (۲۰ می-۳۰ اردیبهشت) در “مجلس عوام” بریتانیا، سوگند نمایندگی را به جا آورد تا به طور رسمی، تبدیل به جوان‌ترین عضو این مجلس از سال ۱۶۶۷ به این سو شود.
خانم بلاک در انتخابات پارلمانی روز ۷ می (۱۷ اردیبهشت) بریتانیا موفق شد در حوزه‌ی “پیزلی و رینفروشیر جنوب”، بر داگلاس الکساندِر، وزیر خارجه دولت سایه و رییس کارزار انتخاباتی “حزب کارگر” پیروز شود. او با کسب ۲۳,۵۴۸ رای در برابر ۱۷,۸۰۴ رای رقیب ۴۷ ساله‌اش، صاحب کرسی شد که در ۷۰ سال گذشته به “حزب کارگر” تعلق داشت.
وی که دانشجوی سال آخر رشته‌ی «سیاست و سیاست عمومی» در دانشگاه گلاسکو است، در خانه‌ای رشد یافت که همواره به حزب کارگر رای می‌دادند. نخستین فعالیت سیاسی‌اش شرکت در تظاهرات علیه جنگ عراق بود. بعدتر، به دنبال سفرهایی که به سرتاسر اسکاتلند داشت، از بین بردن فقر و تبعیض در این کشور را به عنوان هدف اصلی خود برگزید و به حزب ملی اسکاتلند پیوست.
“ماری بلاک” در جریان رفراندوم استقلال اسکاتلند از بریتانیا در تابستان ۲۰۱۴، و بعد از رای نه اسکاتلندی‌ها به این خواست تاریخی، در مقابل دوربین‌های تلویزیونی به اعضای حزب کارگر که مخالف استقلال بودند، حمله کرد و گفت که دلش می‌خواست با سر توی صورت‌شان برود.
او روز سه‌شنبه (۱۹ می) در یک گفتگوی تلویزیونی فاش کرد که بخشی از اولین روز حضورش در پارلمان را در کتابخانه “مجلس عوام” گذرانده و خودش را برای آخرین امتحانش در دانشگاه آماده کرده است.
وی گفت که بعد از این امتحان کارش با دانشگاه تمام می‌شود و تمام تمرکزش را روی شغلش در مجلس عوام می‌گذارد.
“ماری بلاک” در این گفتگو هم‌چنین اظهار داشت که پیش از انتخاب شدن به عنوان عضو پارلمان، در فست‌فود “فیش اند چیپس” کار می‌کرده است.
گفتنی است در سال ۱۶۶۷، یک نوجوان ۱۳ ساله به نام “کریستوفر مانک” بر یکی از کرسی‌های “مجلس عوام” می‌نشست که او را تبدیل به جوان‌ترین عضو تاریخ این مجلس می‌کند.