شنبه ۲۴-۰۳-۱۳۹۹
در هفته‌های اخیر شمار زیادی از خرابکاران که هنوز معلوم نیست وابسته به کجا هستند و چه انگیزه‌ای دارند به اتهام آتش‌سوزی‌های عمدی در گوشه و کنار کشور بازداشت شدند.
«محبت نیوز»- در ادامه آتش‌سوزی‌های مشکوک زنجیره‌ای در ایران بامداد جمعه ۲۳ خرداد بخشی از محوطه کلیسای «مریم مقدس» در همدان دچار آتش‌سوزی شد.
این درحالیست که ۲۵ اردیبهشت نیز زیارتگاه «استر و مردخای» یهودیان نیز در استان همدان بطور عمدی دچار حریق شده بود.
محمدامین عقیلی کارشناس روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان در ارتباط با آتش در کلیسای مریم مقدس گفته است: «حجم آتش سوزی دیشب در محوطه کلیسای مریم مقدس در شهر همدان زیاد بود اما آسیبی به بافت تاریخی کلیسا نرسیده است».
کلیسای مریم مقدس در محله ارامنه و در ضلع شمال شرقی تپه هگمتانه واقع شده است. این کلیسا بعنوان یکی از آثار ملی ایران در سال ۱۳۷۷ به ثبت رسیده است.
آنطور که رسانه‌های داخلی نوشته‌ اند علت آتش‌سوزی در محوطه کلیسای مریم مقدس، برافروخته شدن آتش علف‌های هرز و پوشش گیاهی موجود در تپه‌ باستانی هگمتانه اعلام شده که به گفته‌ی عقیلی، «احتمالن بی‌احتیاطی رهگذران علت آن بوده است». اما در هفته‌های اخیر شمار زیادی از خرابکاران که هنوز معلوم نیست وابسته به کجا هستند و چه انگیزه‌ای دارند به اتهام آتش‌سوزی‌های عمدی در گوشه و کنار کشور بازداشت شدند.
بدیهی است سلسه آتش‌سوزی‌هایی که بخشی از آنها در مراکز حساس حکومتی از جمله فرودگاه «خمینی» و چند مجتمع تجاری سپاه و تاسیسات نفتی و نیروگاهی است نمی‌تواند کار افراد عادی باشد و به احتمال قوی انگیزه‌های درون حکومتی دارد.
در واقع شرایط در ایران به سمتی پیش می‌رود که اکنون بناهای تاریخی و مقدس ادیان غیراسلامی نه تنها در خطر تخریب و غارت و تغییرکاربری است بلکه باید نگران افتادن حریق به جان آنها نیز بود!