سه شنبه ۲۰-۰۳-۱۳۹۹
زوج مسیحی پاکستانی متهم به کفرگویی ۶سال است که در انتظار دادگاه تجدید نظر پشت میله های زندان به سر می برند با این وجود خانواده‌ی این زوج جفا دیده مسیحی بر این باورند که پایان این مصیبت طولانی نزدیک است. 
«محبت نیوز»- “شگوفتا کوثر” و همسرش “شفقت امانوئل”، متهمین به کفرگویی که صاحب چهار فرزند نیز هستند از سال ۲۰۱۴ پشت میله های زندان به سر می برند.
به گزارش سی بی ان نیوز، جلسه دادگاه تجدید نظر این دو مسیحی پاکستانی که قرار بود در دیوان عالی لاهور روز چهارشنبه سوم ژوئن برگزار گردد به دلیل پاندمی کرونا به زمانی دیگر موکول شد.
«سیف الملوک» وکیل این زوج مسیحی که که سابقه وکالت پرونده “آسیه بی بی” دیگر زن مسیحی پاکستانی متهم به کفرگویی را در کارنامه اش دارد گفته: “اسناد و مدارک به کار برده شده برای مجرم شناخته شدن این زوج مسیحی به طرز عجیبی ناقص است.”
همچنین این وکیل پاکستانی ‌هشدار داد که قضات این کشور در خصوص پرونده های مشابه، بارها از سوی اسلامگرایان تندرو تهدید شده اند و همین امر سبب گردید برای صدور حکم نهایی پرونده های مرتبط با کفرگویی محتاط تر عمل نمایند.
این زوج ۶ سال پیش به خاطر ارسال پیامی به تلفن امام جماعت یکی از مساجد پاکستان که در آن به پیامبر مسلمانان توهین شده بود بازداشت شدند. گفته می شود این خط تلفن به نام شگوفتا کوثر ثبت شده بود.
در قوانین پاکستان هر کسی که متهم به کفرگویی شود میتواند محکوم به مرگ هم گردد، هر چند تا به حال این قانون برای کسی به اجرا در نیامده است اما ده‌ها نفر به اتهام کفرگویی توسط اسلامگرایان افراطی به قتل رسیده اند.
ژوزف برادر شگوفتا در اینباره می گوید: “این زوج بیگناه هستند چراکه آنان حتا سواد کافی برای فرستادن پیام توهین آمیز را نداشته اند.”
وی افزود: “شوهر خواهرش زیر شکنجه لب به اعترافات دروغین گشوده بطوریکه پای شفقت امانوئل در شکنجه شکست.”
بنا به گفته سازمانهای حقوق بشری، از قوانین مربوط به کفر گویی در پاکستان در بسیاری از موارد سوء استفاده می‌شود تا اقلیتهای مذهبی را در این کشور هدف قرار دهند.
در یکی از جلسات دادگاه وکیل این زوج مسیحی، این مساله را مطرح نمود که ممکن است همسایه هایی که پیش از این با این زوج مشکلاتی داشته اند با آشنایی به قوانین کفرگویی در پاکستان و شرایط مسیحیان در این کشور دست به چنین عملی زده باشند و با خرید سیمکارتی به نام شگوفتا و با ارسال پیام هایی، برای آنان پرونده سازی کرده اند.