شنبه ۰۷-۰۴-۱۳۹۹
مسیحیان هند با شیوع پاندمی کرونا سخاوتمندانه به یاری هموطنانشان شتافتند.
«محبت نیوز»- با شیوع ویروس کرونا در هند و آغاز محدودیتهای رفت و آمد از ۲۵ مارس در این کشور، کلیساها به ۱۱ میلیون فقیر و نیازمند هندی کمک کرده اند.
کاردینال اسوالد گراسیاس و اسقف اعظم سباستین کالوپورا رهبران سرشناس جامعه مسیحیان هند در جلسه ای به بررسی اقدامات صورت پذیرفته از سوی کلیسا در این کشور پرداخته و اعلام کردند: « ۹۵.۲ درصد از مهاجران در ۱۸ ایالت که بیشترین آلودگی به ویروس کرونا را دارند ، از جمله اوتار پرادش ، بیهار ، جهخند ، ادیشا ، مادیا پرادش ، تلانونا ، چاتیسگار ، بنگال غربی ، ماهاراشترا و آسام ، شغل و معیشت خود را از دست داده اند. مهاجران و کارگران بیشترین لطمه را از این ویروس کشنده در هندوستان دیده اند و روزهای بسیار سختی را پشت سر می گذارند، به همین دلیل کلیساها در هندوستان با یاری سازمانهای غیر دولتی و جوامع مسیحی با حداکثر توان به کمک هموطنان شتافته و با تهیه اقلام مورد نیاز قشر نیازمند سهم خود را در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ ادا نموده است».
به گفته اسقف اعظم بمبئی این کلیسا در طی این مدت هر روزه برای فقرا غذا تهیه کرده است، بطوریکه بیش از ۷ هزار نفر از اقشار محروم شهر بمبئی روزانه دو مرتبه از این کلیسا غذا دریافت می کنند.
همچنین به یاری نیکوکاران مسیحی بمبئی بیش از ۳۲۰۰۰ دلار جمع آوری شده است که در میان سالمندان ، فقرا ، بیماران ، مهاجران ، کودکان یتیم تقسیم شده است.
با توجه به محدودیت های مداوم در برخی از شهرهای هند، میلیون ها مهاجر در نقاط مختلف این کشور بدون شغل، غذا و سرپناه می باشند که نیازمند به توجه و رسیدگی می باشند، کلیساها در شهرهای مختلف هند با کمک به میلیون ها انسان نیازمند نقش بزرگی را در این خصوص ایفا کرده اند.