شنبه ۲۴-۰۳-۱۳۹۹
حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، در روزهای گذشته در «پیام تسلیت» خود برای مرگ رمضان عبدالله شلح، دبیرکل پیشین جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در مورد «نابودی» اسرائیل ابراز اطمینان کرد که با واکنش آلمان روبه‌رو شد.
«محبت نیوز»-اظهارات اخیر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره «نابودی اسرائیل» با واکنش آلمان روبه‌رو شده و آنها را «اظهاراتی یهودستیزانه» نامیده است.
رادیو فردا به نقل از روزنامه اسرائیلی جروزالم پست در روز جمعه، ۲۳ خرداد، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، گفته است که این نوع اظهارات یهودستیزانه «کاملن غیر قابل قبول» است و ایران عامل انتشار «گفتار یهودستیزانه» در منطقه است.
حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، در روزهای گذشته در «پیام تسلیت» خود برای مرگ رمضان عبدالله شلح، دبیرکل پیشین جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در مورد «نابودی» اسرائیل ابراز اطمینان کرد.
وی در پیام خود به زیاد النخاله، دبیرکل کنونی جهاد اسلامی، عبارات «محو حیات ننگین رژیم جعلی، جنایتکار و کودک‌کش صیهونیستی» و «دفع غده سرطانی اسرائیل از منطقه» را به کار برده است.
وزیر خارجه آلمان که روز ۲۱ خرداد به اسرائیل سفر کرد، ابتدا اظهارات حسین سلامی را «ضد اسرائیلی» نامیده بود، اما به نوشته جروزالم پست، در تغییری در واکنش خود، این سخنان را «یهودستیزانه» نامید.
هایکو ماس به این روزنامه گفت آلمان «قویا فراخوان به نابودی اسرائیل، مشروعیت بخشیدن به ترور و ترویج مطالب یهودستیزانه را نکوهش می‌کند».
این نخستین بار نیست که سران آلمان اظهارات فرمانده کل سپاه را تقبیح می‌کنند، اما اولین بار است که گفته‌های او را افزون بر «ضد اسرائیلی» بودن، «یهودستیزانه» نیز می‌نامند.
در همین حال آلمان در عین نکوهش گفتارهای «یهودستیزانه» و سیاست «ضد اسرائیلی» جمهوری اسلامی و در حالی که تصمیم اخیرش در «تروریستی» نامیدن شاخه سیاسی حزب‌الله با استقبال اسرائیل روبه‌رو شده اما درخواست‌های پیاپی اسرائیل را برای پیروی از آمریکا در خروج از برجام، توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران رد کرده است.
آلمان در کنار شریکان اروپایی‌اش بر حفظ برجام و عملی کردن اینس‌تکس، ساز و کار مالی ویژه با ایران، تاکید دارد.
روزنامه جروزالم پست آلمان را هنوز «یکی از شریکان بازرگانی مهم» با ایران نامیده و نوشته است که هایکو ماس شریک تلاش‌های زنده نگاهداشتن اینس‌تکس است.