سه شنبه ۱۳-۰۳-۱۳۹۹
با شیوع کرونا در ایران صدها نفر از زندانیان به طور موقت آزاد شدند اما درحالیکه هنوز مسئولان بهداشتی جمهوری اسلامی نسبت به شیوع موج دوم کرونا هشدار می‌دهند، گروهی از زندانیان عقیدتی و سیاسی به زندان فراخوانده شدند.
«محبت نیوز»- گزارش‌‌ها از ایران حاکیست چهار نفر از مسیحیان غیرتثلیثی به نام‌های «حسین کدیور»، «خلیل دهقان پور»، «کمال نعمانیان» و «محمد وفادار» برای اجرای حکم به زندان فراخوانده شده‌اند.
گزارش سایت «ماده ۱۸» حاکی است این چهار تن روز پنجشنبه هشتم خرداد احضاریه‌ دریافت کردند. حکم هر کدام از آنها پنج سال حبس است و ظرف پنج روز فرصت دارند تا خود را به زندان اوین معرفی کنند.
دادگاه روز ششم اسفند ماه درخواست تجدید نظر این چهار نفر را رد کرده بود. هر یک از این افراد، اواخر مهر ماه به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»، با حکم قاضی محمد مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به پنج سال زندان محکوم شده بودند. دادگاه تجدید نظر بدون حضور آنان و وکلایشان برگزار شده‌ است.
پیشنهاد می شود:
یکی از وکلای این احضار شدگان به ماده ۱۸ گفته بود «جمهوری اسلامی قصد تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی را دارد چرا که پروندهای مربوط به اعتراضات اخیر انباشته شده و شیوع ویروس کرونا موجب کندی تمامی فعالیت‌ها شده ‌است».
ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران جمعه ۲۰ دسامبر۲۰۱۹ (۲۹ آذر ۱۳۹۸) گزارش داد عبدالرضا علی‌حق‌نژاد، محمد اسلام دوست، بهنام اخلاقی، بابک حسین زاده، مهدی خطیبی، خلیل دهقان‌‌پور، حسین کدیور، کمال نعمانیان و محمد وفادار با حکم قاضی محمد مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران در مجموع به ۴۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.
دادگاه این افراد اول مهرماه برگزار شد و حکم آنان ۲۱ مهرماه ۱۳۹۸ ابلاغ شد ولی آنها به رای صادره توسط دادگاه انقلاب تهران اعتراض کرده‌ بودند. تصمیم دادگاه در مورد دیگر افراد که نامشان در این پرونده است مشخص نیست.
کلیه این افراد در ماه های بهمن و اسفند ۹۷ توسط امنیتی-اطلاعاتی درشهر رشت بازداشت شده اند.
با شیوع ویروس کرونا در ایران صدها نفر از زندانیان به طور موقت آزاد شدند اما درحالیکه هنوز مسئولان بهداشتی جمهوری اسلامی نسبت به شیوع موج دوم کرونا هشدار می‌دهند گروهی از زندانیان عقیدتی و سیاسی به زندان فراخوانده شدند.