lördag 10 mars 2018

حقوق زنان؛ رتبه ایران ۱۴۰ در میان ۱۴۴ کشور جهان

حقوق زنان؛ رتبه ایران ۱۴۰ در میان ۱۴۴ کشور جهان

در آخرین گزارش سال ۲۰۱۷ مجمع جهانی اقتصاد که درباره شکاف جنسیتی منتشر شده ایران از مجموع ۱۴۴ کشور جهان، رتبه ۱۴۰ را کسب کرده است.
به گزارش «محبت نیوز» روز هشتم مارس امسال مصادف با ۱۷ اسفند در ایران نیز تعدادی از زنان با پلاکاردهایی که بخشی از مطالبات‌شان را روی آن نوشته بودند در مقابل ساختمان وزارت کار و رفاه اجتماعی جمع شدند تا پیام های خود را به صورت مسالمت‌آمیز به گوش شهروندان و مسئولان برسانند. اما تعدادی از آن‌ها که چند نفر خبرنگار نیز همراه‌شان بودند دستگیر و بازداشت شدند.
از سوی دیگر لایحه تامین امنیت زنان بعد از سه سال بازنویسی در اختیار مجلس قرار گرفت تا برای آن تصمیم گیری شود. آن هم بعد از گزارش های فراوان از آزار و اذیت زنان به وسیله همسران‌شان که مورد ضرب و شتم و آزار قرار می گیرند و زنانی که در خیابان ها احساس امنیت نمی‌کنند. حال به گفته معصومه ابتکار این لایحه در قوه قضاییه مراحل پایانی را طی می کند اما از قطعی شدن آن خبری نیست.
در این میان زهرا آیت اللهی، رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده درباره این لایحه گفته است: «این لایحه همه خانواده‌ها را تهدید می‌کند و مردان را به وحشت می‌اندازد که مبادا هر رفتار و اقدام آن‌ها مصداقی از مصادیق خشونت علیه زنان تلقی شود و در نهایت، به آرامش و روح صمیمیت و یکپارچگی در خانواده آسیب می‌زند و خانه را به معرکه‌ای تبدیل می‌کند برای فرار زنان از مسئولیت‌های‌شان و خارج کردن مردان از جایگاه اصلی‌شان که مدیریت خانواده است».
این در حالی است که به گفته لیلا فلاحتی،مدیرکل بین الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در آخرین گزارش سال ۲۰۱۷ مجمع جهانی اقتصاد که درباره شکاف جنسیتی منتشر شده ایران از مجموع ۱۴۴ کشور جهان، رتبه ۱۴۰ را کسب کرده است.
لیلا فلاحتی بیان کرد طبق گزارش مذکور ایران جزو چهار کشور انتهای جدول است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar