tisdag 13 mars 2018

“حسن خمینی” درباره خطر فروپاشی جمهوری اسلامی هشدار داد

“حسن خمینی” درباره خطر فروپاشی جمهوری اسلامی هشدار داد

نوه روح الله خمینی، هشدار داد برآورده نشدن مطالبات غیرسیاسی مردم ایران می‌تواند به فروپاشی کشور منجر شود.
به گزارش «محبت نیوز» حسن خمینی ۱۱ مارس ۲۰۱۸ در گفتگو با روزنامه آرمان از وجود یک طبقه ضعیف اقتصادی در ایران اشاره کرد که مطالبات سیاسی ندارد ولی بی‌توجهی به این مطالبات می‌تواند فروپاشی نظام ایران را در پی داشته باشد.
او گفت: «امروز دارای یک طبقه ضعیف اقتصادی هستیم که بزرگ تر شده است و مطالباتش سیاسی نیست. این مطالبات غیرسیاسی یا غیرفرهنگی، اگر برآورده نشود، فارغ از یأس و ناامیدی که پدید می‌آورد، می‌تواند زمینه ساز دو پدیده باشد؛ یا فروپاشی و یا حاکمیت نوعی پوپولیسم اقتدارگرا، به معنای یک حکومت بسیار خشن ولی در کوتاه مدت، عوام فریب و سرکوب‌گر.»
حسن خمینی درباره پیامدهای حاکم شدن “پوپولیسم اقتدارگرا” نیز توضیح داد: «در چنان وضعیتی شورش‌ها خاموش می‌شود، توزیع به ظاهر برابر صورت می‌گیرد و گشایش‌های کوتاه مدتی رخ می‌دهد ولی معلوم نیست که در بلند مدت چه نتیجه‌ای در حوزه آزادی های مدنی و حتی استقلال سیاسی و رشد و توسعه اقتصادی حاصل می‌شود.»
این اولین بار نیست که مسئولان و شخصیت‌های عالیرتبه جمهوری اسلامی درباره خطر فروپاشی نظام اسلامی هشدار می‌دهند. پیش از این حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران سرنوشت حکومت شاه پهلوی را یادآوری کرده و در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ گفت: «به این دلیل همه چیز را از دست داد که صدای نقد مردم را نشنید، صدای مردم نصیحت مردم را هم نشنید.»
پیش از او نیز محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران با انتشار یادداشتی درباره خطر فروپاشی نظام هشدار داده و خواستار برگزاری انتخابات “بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی و آزاد گذاردن مردم برای انتخاب” شد.
احمدی‌نژاد در یادداشت خود نوشت: «گروهی از مسئولین اصرار دارند راه را بر اصلاح از درون ببندند و امواج خواست به‌ حق مردم را به سوی تغییرات خارج از نظام و کشور، یعنی فروپاشی هدایت نمایند.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar