lördag 31 mars 2018

با سنتهای «عید پاک» در آمریکا آشنا شوید

با سنتهای «عید پاک» در آمریکا آشنا شوید

امسال بسیاری از آمریکاییان در اول آوریل عید پاک (قیام) را که قدیمی ترین و مهمترین روز در تقویم مسیحی است را جشن می گیرند.
به گزارش «محبت نیوز» عید پاک (قیام) یادآور روز رستاخیز عیسی مسیح از مردگان است. مسیحیان ایمان دارند که تقریبن دو هزار سال پیش، و سه روز پس از مصلوب شدن، عیسی مسیح از مرگ برخاسته شده است.
به نقل از وزارت امورخارجه آمریکا به زبان فارسی،بسیاری از مسیحیان آمریکایی دوره ای از روزه داری و اعتراف به گناهانشان را در ۴۰ روز منتهی به عید پاک می گذرانند. این چهل روز به عنوان ایام ” Lent” شناخته می شود، که از یک وازه قدیمی در زبان انگلیسی و به معنی بهار گرفته شده است.
روز جمعه پیش از عید پاک به طور سنتی روز روزه داری و توبه است، زیرا مسیحیان ایمان دارند که عیسی مسیح در این روز به صلیب کشیده شده است. برخی از مسیحیان آمریکا در مراسمی در معابر عمومی مصلوب شدن خداوندشان را بازسازی می کنند.
برخی از کلیساها در شب پیش از عید پاک با برگزاری مراسم دعا به پیشواز روز جدید می روند و در معنی حقیقی رستاخیز تعمق می کنند. در تصویر زیر می توانید اعضا کلیسایی در مجاورت ساختمان کنگره آمریکا را ببینید که مراسم دعایی را همزمان با طلوع آفتاب در روز عید پاک برگزار می کنند.
روز عید پاک همیشه اولین یکشنبه پس از اولین قرص ماه کامل بین ۲۱ مارس و ۲۵ آوریل است. عید پاک معمولن با عید پسح یهودیان همزمان می شود. کلیساهای مسیحیان غربی و بیشتر کلیساهای مسیحیان ارتودوکس از تقویم دیگر پیروی کرده و روز عید پاک را در تاریخی دیگر جشن می گیرند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیام خود به مناسبت روز عید پاک در سال ۲۰۱۷ این عید را “روزی مقدس برای احترام و عبادت” خوانده بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar