lördag 17 mars 2018

افشای دارایی های روحانیون حکومتی، مدیران حوزه را نگران کرده است

افشای دارایی های روحانیون حکومتی، مدیران حوزه را نگران کرده است

یکی از مدیران بلندپایه حوزه علمیه اصفهان در سخنانی از طلاب خواسته با تمام توان برای حفظ روحانیت تلاش کنند و ادعا کرده آنچه در مورد درآمدهای روحانیون درجه یک و مراجع منتشر شده تخریب جایگاه روحانیت است.
به گزارش «محبت نیوز» روز ۲۴ اسفند کشاورزان “ورزنه” در استان اصفهان در نماز جمعه اصفهان در اعتراض به سخنان سید مجتبی میردامادی، خطیب نماز وسط خطبه‎ها به او پشت کردند و علیه مسؤولان نظام شعار سر دادند.
امام جمعه گفته بود ممکن است کشاورزان بگویند پولی نداریم تا لباسی بخریم و به تن کنیم و همه افراد معمولن در نزدیکی سال جدید به دنبال نو کردن لباس خود هستند، اما قرآن تاکید می‎کند که هیچ لباسی بهتر و زیبنده تر از تقوا نیست؛ زیرا هم در دنیا و هم در آخرت زیبا است.»
این سخنان کشاورزان را خشمگین کرد و آن‎ها با این روش اعتراض خود را اعلام کردند.
رسانه‎های حکومتی طبق معمول این اتفاق را ندیدند اما بازتاب زیادی در فضای مجازی پیدا کرد. این اعتراض یعنی حتی طبقه‏ کارگر و کشاورز که به طور سنتی از اقشار مذهبی هستند نیز از روحانیت در جمهوری اسلامی بُریده‌اند.
این اقدام اعتراضی کشاورزان با واکنش حوزویان اصفهان روبرو شد.
علیرضا باطنی جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان گفته مخروبه نشان دادن حوزه به نفع هیچ کس جز دشمنان نیست.
او تاکید کرده امروز خائنان و غافلان ودشمنان درصدد تضعیف جایگاه روحانیت و حوزه‌های علمیه بوده که خواسته و ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند.
وی از هم صنفی‌های خود خواسته برای تقویت روحانیت و حوزه علمیه تلاش کنند و تاکیید کرده متاسفانه شاهد هستیم که عده‌ای نمی‌توانند شکوفایی حوزه‌های علمیه و روحانیت را ببینند و مکرر درصدد آن هستند که هر موفقیت و شکوفایی و دستاوردهایی را منکر و یا دفن کنند.
در روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از مانده حساب بانکی ناصر مکارم شیرازی از مراجع بلندپایه حکومتی منتشر شده که رقمی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است و بسیار سوال برانگیز شده است.
باطنی گفته بدون شک بصیرت و هوشیاری جامعه و طلاب و روحانیت در قبال شایعات و شبهات و سخنان تفرقه افکنانه علیه مرجعیت، روحانیت و حوزه‌های علمیه کارساز و خنثی کننده این توطئه‌ها بوده است.
او انتقاداتی هم سیاسیون کرده و گفته ساکتین با فتنه گران و ظالمین در یک زمره قراردارند، بنابراین نباید در مقابل توطئه‌ها و شبهات علیه روحانیت و حوزه های علمیه جز ساکتین باشیم که به طور قطع همراه با فتنه گران محسوب می‌شویم.
وی بار دیگر دریافت نجومی توسط روحانیون بلند پایه را شایعات و شبهات دانست و گفت، باید همه آگاه باشیم که عدالت به معنی مساوات نیست، دریافت حقوق یکسان یک طلبه جوان تازه در حال تحصیل با یک فرد استاد حوزه و یک کارمند مرکز مدیریت قطعا بی عدالتی است، چراکه وظایف و رسالت ها متفاوت است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar