söndag 31 januari 2016

درگیری و تنش میان گروه‌های مخالف و موافق مهاجران در سوئد



درگیری و تنش میان گروه‌های مخالف و موافق مهاجران در سوئد

  • شنبه شب همزمان گروه‌های مخالف و موافق پناه‌جویان در استکهلم تجمع کردند و با یکدیگر درگیر شدند.
  • جمعه شب گروهی از مردان سیاه‌پوش نقاب‌دار، پس از پخش اعلامیه‌هایی مبنی‌بر تهدید برای حمله به جوانان مهاجر، در خیابان‌های استکهلم آشوب به راه‌انداختند.
  • وزیر کشور سوئد روز شنبه اعلام کرد حمله‌کنندگان، نژادپرستانی هستند که به ایجاد ترس و نفرت‌پراکنی دامن می‌زنند و باید با آنها به‌طور قانونی برخورد شود.

حدود صد نفر از معترضان ضدمهاجر، شنبه شب در استکهلم، پایتخت سوئد تجمع کردند. شرکت‌کنندگان در این تجمع که تحت تدابیر امنیتی شدید و با حضور تعداد زیادی از نیروهای پلیس برگزار شده بود، پرچم‌های سوئد و پلاکاردهایی با نوشته‌‌هایی مبنی‌بر خواست استعفای نخست‌وزیر آن کشور در دست داشتند.  
همزمان گروه دیگری از شهروندان سوئد هم که پلیس تعدادشان را حدود ۲۰۰ نفر اعلام کرده است، در همان نزدیکی تظاهراتی در حمایت از مهاجران به راه انداخته بودند که به درگیری میان دو گروه تظاهرکنندگان منجر شد. درگیری‌هایی که به‌زودی با دخالت پلیس فروکش کرد و با دستگیری افرادی که پس از پایان تجمعات در نزدیکی همان مکان تحصن کرده بودند، پایان یافت.
این در حالی است که جمعه شب هم گروهی از مردان سیاه‌پوش نقاب‌دار، پس از پخش اعلامیه‌هایی مبنی‌بر تهدید برای حمله به جوانان مهاجر، در خیابان‌ها آشوب به راه‌ انداختند. پلیس سوئد روز شنبه اعلام کرد که دو نفر را دستگیر کرده است: اولی به‌دلیل درگیری با پلیس و دیگری بابت همراه داشتن پنجه بوکس؛ اما پلیس، هیچ گزارش قطعی از حمله‌ی این افراد به مهاجران منتشر نکرده است. بعضی رسانه‌ها و روزنامه‌های سوئد خبر از حمله‌ی این افراد به تعدادی از مهاجران و ضرب‌وشتم آنها داده‌اند.
پلیس گفته اعلامیه‌هایی که روز جمعه پخش شده با آن‌چه که این گروه در شبکه‌های اجتماعی سوئدی منتشر کرده بود، یکسان است. آنها در اعلامیه ادعا کرده‌اند خیابان‌های سوئد دیگر برای سوئدی‌های عادی امن نیست و وظیفه‌ی خود دانسته‌اند که این مشکل را حل کنند. این گروه خود را ۲۰۰ مرد سوئدی معرفی کرده‌اند که دور هم جمع شده‌اند تا موضع‌ خود را علیه کودکان خیابانی اهل شمال آفریقا که در اطراف ایستگاه مرکزی پایتخت پرسه می‌زنند، اعلام کنند.
آندرس ایگمان، وزیر کشور سوئد، روز شنبه اعلام کرد حمله‌کنندگان، نژادپرستانی هستند که به ایجاد ترس و نفرت‌پراکنی دامن می‌زنند و باید با آنها به‌طور قانونی برخورد شود.
این حوادث از بالا رفتن تنش‌ها در کشور سوئد بر سر موضوع مهاجران خبر می‌دهد؛ کشوری با حدود ده میلیون نفر جمعیت که تنها در یک سال گذشته، ۱۶۳ هزار پناه‌جو را پذیرفته است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar