fredag 22 januari 2016

منتقدان آنگلا مرکل در اندیشه "سقوط صدراعظم"

منتقدان آنگلا مرکل در اندیشه "سقوط صدراعظم"

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، حمایت‌ احزاب طرفدار خود را بر سر سیاست پناهجویان از دست می‌دهد. آیا امکان دارد که او سقوط کند؟ صدای مخالفان و منتقدان بلندتر می​شود.
Winterklausur der CSU-Landtagsfraktion Horst Seehofer und Angela Merkel
آنگلا مرکل در کنار هورست زه‌هوفر، رهبر حزب سوسیال مسیحی آلمان
فشار به صدراعظم آلمان به دلیل سیاست او درباره پناهجویان روز به روز بیشتر می​شود. تعداد منتقدان او بویژه در میان احزاب طرفدارش افزایش می​یابد. هم‌حزبی‌های منتقد او حتی می​پرسند، اگر سیاست صدراعظم در امور پناهجویان تغییری نکند، چه خواهد شد؟ آیا امکان سقوط او وجود دارد؟
در مقاله​ای که در تارنمای "اشپیگل آنلاین" نوشته شده، به این موضع پرداخته شده که با اندیشه سقوط مرکل بازی کردن، شاید عواقبی نداشته باشد ولی بی​تاثیر هم نیست. صدراعظم آلمان در نشست و دیدار با سران حزب سوسیال مسیحی که در ائتلاف دولتی با او هستند، با این اندیشه آشنا شد. او حرف​هایی شنید که دارای پیام​ دوگانه‌ای بود و بیان​گر این موضوع که در صورت تداوم سیاست کنونی مرکل درباره پناهجوییان باید به فکر صدراعظم دیگری بود.
مقاله‌نویس "اشپیگل آنلاین" به صحبت​هایی اشاره می​کند که گویا بیان​گر چنین فکرهایی بوده است. برای مثال زه‌هوفر، رئیس حزب سوسیال مسیحی به مرکل گفته است: «ما با تو می​خواهیم یک راه حل پیدا بکنیم!». یا مارکوس زودر، وزیر دارایی بایرن گفته است: «ما با صدراعظم می​خواهیم یک راه حلی پیدا بکنیم. مهم این است که بالاخره راه حلی پیدا شود!». دیگر اعضای بلندپایه حزب سوسیال مسیحی از این هم فراتر رفته و انتقاد خود را تیزتر بیان کرده​اند. جرج آیزن‌رایش، نماینده پارلمان به مرکل گفته است: «اگر سیاست پناهجویی دیگری دنبال نشود ما صدراعظم دیگری خواهیم داشت.»
به نوشته تارنمای "اشپیگل آنلاین" اگرچه هیچ یک از این منتقدان نخواهند پذیرفت که خواهان سقوط صدراعظم هستند ولی ذهن خود را با این اندیشه مشغول کرده​اند.
نامه نمایندگان پارلمان به مرکل
برخی از نمایندگان پارلمان آلمان در صفوف حزب دموکرات مسیحی آنگلا مرکل نیز درخواست می​کنند که از تعداد پناهجویانی که وارد آلمان می​شوند، کاسته شود. صدراعظم اکنون در میان صفوف و اعضای حزب خود در مقابل این منتقدان ایستاده است. دوستان حزبی مرکل با ارسال نامه از سیاست پناهجویی او انتقاد کرده‌اند و این انتقاد می​تواند اقتدار او را در حزبش زیر سؤال ببرد.
در ماه مارس ۲۰۱۶ در ۳ ایالت آلمان انتخابات انجام می​گیرد. "اشپیگل آنلاین" می‌پرسد آیا آنگلا مرکل سیاست پناهجویی خود را در آستانه انتخابات تغییر خواهد داد؟
دوستان حزبی مرکل تاکید می​کنند که او تنها گزینه صدراعظمی است ولی در میان سیاست​مداران حزب دمکرات مسیحی ولفگانگ شویبله (۷۳ ساله) محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.
منتقدان اگر چه ذهنشان را با "اندیشه سقوط مرکل" مشغول کرده​اند، ولی همین فکر می​تواند قدرتی بوجود آورد که در آغاز قابل رویت نبود.

در همین زمینه:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar