fredag 29 januari 2016

آلمان از الجزایر، تونس و مراکش پناهنده ‹نمی‌پذیرد›

آلمان از الجزایر، تونس و مراکش پناهنده ‹نمی‌پذیرد›

آلمان قصد دارد با افزدون نام الجزایر، مراکش و تونس به فهرست خود از ‹کشورهای امن› زمینه پذیرش پناهجو از این کشورهای آفریقایی را محدود کند.
به گزارش «محبت نیوز» وزیر اقتصاد آلمان، زیگمار گابریل، روز پنجشنبه (۲۸ ژانویه ) ضمن اعلام این خبر گفت در صورت اجرایی شدن این طرح، پذیرش تقاضای پناهندگی از سوی شهروندان این سه کشور بسیار محدود خواهد شد.
این تصمیم بخشی از برنامه‌های برلین برای مقابله با موج جدید پناهنجویان به سوی این کشور متمول اروپایی است.
آلمان سال گذشته پذیرای بیش از یک میلیون پناهنده بود.
مراکش در واکنش به این طرح اعلام کرده آماده است اتباعش که به طور غیرقانونی به آلمان مهاجرت کرده‌اند را باز پذیرد.
یکی دیگر از برنامه‌های دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، برای کنترل موج پناهجویان، سرعت بخشیدن به روند ارجاع کسانی است که تقاضای پناهندگی آنها رد شده است.
دولت‌های اروپایی در یکسال گذشته بارها به علت نحوه مواجهه با موج جدید پناهجویان، مورد انتقاد احزاب و منتقدان داخلی خود شده‌اند.
روز گذشته، سوئد، یکی دیگر از کشورهایی که مقصد اصلی پناهجویان در ماههای گذشته بوده اعلام کرد در صدد است حدود ۸۰ هزار پناهجویی که تقاضانامه‌های آنها رد شده را از این کشور اخراج کند.
هفته گذشته هم نخست وزیر فرانسه که برای شرکت در اجلاس اقتصاد جهانی به داووس، سوئیس، سفر کرده بود در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت اروپا نمی‌تواند تمامی پناهجویانی را که از «جنگ‌های هولناک در عراق و سوریه گریخته‌اند» بپذیرد و افزود که «در چنین صورتی، جوامع ما کاملا بی‌ثبات خواهند ش

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar