رویدادهای کنونی

پوشش زنده

11:17 GMT

در پی رد صلاحیت گسترده کاندیداهای مجلس خبرگان، در ۶ استان از ۳۱ استان ایران، تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده با تعداد نمایندگانی که باید انتخاب شوند برابر است. در ۱۰ استان هم، تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده تنها یک نفر از تعداد کاندیداهای مورد نیاز بیشتر است.

14:04 GMT

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات گفت که وزارت کشور در حال نامه نگاری یا شورای نگهبان برای دفاع از الکترونیکی شدن انتخابات است. شورای نگهبان، هفته پیش اعلام کرد که با الکترونیکی شدن انتخابات در هیچ یک از حوزه های انتخابات اسفندماه موافق نیست. 

13:53 GMT

حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت که نسبت به حضور اکبر هاشمی رفسنجانی در فهرست انتخاباتی جامعه روحانیت برای انتخابات خبرگان "هنوز تصمیمی گرفته نشده است".

13:48 GMT

حزب اصلاح طلب "ندای ایرانیان" با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد با اینکه بسیاری از کاندیداهای مورد نظر آن رد صلاحیت شده اند، اما از اصلاح طلبان می خواهد که در انتخابات شرکت کنند. در بیانه ندای ایرانیان آمده که این حزب "تعداد قابل توجهی از افراد شده که پایبندی آن‌ها به آرمان‌های اصلاحات به معنای اجتماعی و ملی آن قابل اثبات است" را در حوزه های انتخاباتی مختلف شناسایی کرده و می کوشد "در اکثریت قریب به اتفاق حوزه‌های انتخابیه زمینه را برای رایزنی با شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان و جلب حمایت سایر جریان‌های تحول‌خواه کشور برای اجماع روی چهره‌های شناسایی‌شده موجود فراهم کند".

13:35 GMT

محمدنبی حبیبی  دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت که اگر در فهرست انتخاباتی اصول‌گرایان قرار نگیرد حتماً انصراف می‌دهد و سایر اعضای این حزب هم همین کار را خواهند کرد. محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، پیشتر از نامزدهای اصول‌گرا خواسته بود در صورت نبودن در فهرست نهایی انصراف بدهند.

13:32 GMT

مرتضی بختیاری معاون سیاسی – امنیتی دادستان کل کشور گفت: "افراد دارای سابقه محکومیت که در انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند، هزینه رد صلاحیت‌ها را در جامعه سنگین و اذهان عمومی را مشوش می‌کنند؛ اگر مراجع مسئول از نظر قانونی سرنخ‌هایی بیابند و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هم مستندسازی کنند، قطعاً اقدام این افراد قابل تعقیب قضایی است."
او با متهم کردن کاندیداها به تشویش اذهان عمومی، گفت: اگر مراجع مسئول از نظر قانونی سرنخ‌هایی بیابند و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هم مستندسازی کنند، قطعاً اقدام این افراد قابل تعقیب قضایی است.

13:12 GMT

علی مطهری نماینده تهران از حسن روحانی رییس جمهور خواست در مساله رد صلاحیت ها "از هر راهی که صلاح می داند وارد شود". آقای مطهری درباره اینکه آیا رایزنی روسای قوای مجریه و مقننه با شورای نگهبان می تواند در پروسه اعتراض به رد صلاحیت ها تاثیرگذار باشد یا خیر؟ گفت: "رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است و می تواند اقداماتی را در زمینه مساله رد صلاحیت ها انجام دهد."