lördag 30 januari 2016

نوکیشان مسیحی اهداف اصلی اسلامگرایان تندرو در پاکستان

نوکیشان مسیحی اهداف اصلی اسلامگرایان تندرو در پاکستان

مسیحیان پاکستانی به ویژه نوکیشان مسیحی که از اسلام به مسیحیت گرویده اند همواره از اهداف اصلی اسلامگرایان تندرو به شمار می روند.
به گزارش «محبت نیوز»، پس از حملات خشونت بار به مسیحیان پاکستان به ویژه نوکیشان مسیحی پاکستان، انجمن بریتانیایی مسیحیان پاکستانی خواستار حمایت از نوکیشان مسیحی پاکستانی شد.
هر ساله حملات بیشماری علیه مسیحیان پاکستانی رخ می دهد.
به نقل از خبرگزاری مسیحی “کریستین کنسرن” مسیحیان پاکستانی به ویژه نوکیشان مسیحی که از اسلام به مسیحیت گرویده اند همواره از اهداف اصلی اسلامگرایان تندرو به شمار می روند.
 نوکیشان مسیحی پاکستانی در خارج از کشور نیز از دست این افراط گرایان مذهبی در امان نیستند.
نصیر حسین از جمله این نوکیشان مسیحی است. نصیر در سال ٢٠٠۶ پس از آشنایی با مسیحیت تغییر مذهب داد و به مسیحیت گروید. البته نصیر در این راه تنها نبود، پس از نصیر خانواده وی نیز بشارت یافتند و مسیح را به عنوان نجات دهنده خود پذیرفتند.
اما برگشت از اسلام و گرویدن به آیینی دیگر در کشورهای اسلامی کار ساده ای نیست. نصیر حسین ٢ سال پیش مورد هجوم اسلامگرایان قرار گرفت. ٢ مرد مسلمان به جان نصیر حسین سوء قصد کردند، اما نصیر از این حادثه جان سالم به در برد. شدت حملات به وی چنان بود که او در بیمارستان بستری شد. پلیس بریتانیا این حمله را به عنوان یک “نفرت مذهبی” طبقه بندی کرد.
انجمن بریتانیایی مسیحیان پاکستان در روزهای پایانی سال ٢٠١۵ با برگزاری مراسمی آیینی برای مسیحیان تحت ستم به ویژه نوکیشان مسیحی طلب صلح و آرامش کرد. به گفته برگزارکنندگان مراسم، این امری ضروریست که نگاه جامعه بریتانیا به سوی این افراد باشد. در این مراسم بیش ۶٠ نفر از نوکیشان مسیحی نیز حضور داشتند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar