fredag 22 januari 2016

میراث دولت اسلامی: ۳۵۰۰ برده جنسی،۱۸ هزار کشته و ۳ میلیون آواره

میراث دولت اسلامی: ۳۵۰۰ برده جنسی،۱۸ هزار کشته و ۳ میلیون آواره

گفته می شود داعش ۸۰۰ تا ۹۰۰ کودک را به عنوان سرباز تحت آموزش نظامی و مذهبی قرار داده و از توان آنان در راستای اهداف خود بهره گرفته است.
به گزارش «محبت نیوز» سازمان ملل متحد می گوید که گروه موسوم به دولت اسلامی ( داعش ) درعراق، سه هزار و پانصد زن و کودک ایزدی را به عنوان برده جنسی به اسارت گرفته، هجده هزار و ۸۰۰ تن را به قتل رسانده و بیش ۳ میلیون نفر را از خانه کاشانه آواره کرده است.
بنا بر گزارش معاونت سازمان ملل در امور عراق و دفتر حقوق بشر این سازمان، داعش به صورت سازمان یافته مرتکب جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و احتمالن نسل کشی شده است.
به گفته رادیو جیبی این رقم کشتار در بازه زمانی اول ژانویه ۲۰۱۴ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۵ صورت گرفته و قربانیان اصلی آن کُرد های ایزدی و اقلیت های قومی بودند. برخی از این قتل ها از طریق تیرباران، اقدامات انتحاری، سربریدن، زنده سوانی، پرتاب از بلندی و یا آسیب رساند به بدن قربانی انجام شد. برخی از قربانیان نیز به دلیل عدم دسترسی به آب، غذا و خدمات درمانی جان خود را از دست داده اند.
داعش ۸۰۰ تا ۹۰۰ کودک را به عنوان سرباز تحت آموزش نظامی و مذهبی قرار داده و از توان آنان در راستای اهداف خود بهره گرفته است.
سازمان ملل متحد پیش از این نیز داعش را به جنایت، قتل، تجاوز و مواردی از این دست متهم کرده بود.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar