Explosion-Esfehan-3
تقاطع: با گذشت چند ساعت از وقوع یک انفجار بزرگ در پارک “سپاهان‌شهر” اصفهان در بعدازظهر روز چهارشنبه (۲۰ خرداد-۱۰ ژوئن)، هنوز علت این انفجار از سوی مقامات محلی و دولتی اعلام نشده است.
پیش‌تر در اولین واکنش به وقوع این انفجار، عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان به خبرگزاری “مهر” گفته بود که «خبرهای تکمیلی در خصوص میزان و نوع مواد این شیء منفجرشده ظرف دو ساعت اعلام می‌شود».
این در حالی است که خبرگزاری رسمی دولت، “ایرنا”، در گزارش خود، علت احتمالی این انفجار را اصابت یک گلوله خمپاره از مکانی نامعلوم به داخل پارک “سپاهان‌شهر” اعلام کرده بود.
این خبرگزاری نوشته بود که در اثر اصابت شی‌ منفجرشده، چاله‌ای به عمق ۳۰ و قطر ۸۰ سانتی‌متر در زمین ایجاد شده است.
در همین حال، ساعتی پس از وقوع این انفجار، روابط عمومی “سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان” اخبار منتشرشده مبنی بر شلیک اشتباه گلوله توپ از یکی از قرارگاه‌های سپاه در این استان را تکذیب و تاکید کرد که «هیچ‌گونه برنامه رزمی یا آزمایشی توسط رده‌های سپاه مستقر در استان اصفهان اجرا نشده است».
پیش از این، خبرگزاری “نسیم” وابسته به سپاه پاسداران درباره‌ی علت این انفجار نوشته بود که دو گلوله توپ از قرارگاه «شهید زین‌الدین» سپاه اصفهان شلیک شده که یکی از گلوله‌‌ها در حوالی “سیتی‌سنتر” و دیگری در پارک “سپاهان‌شهر” این شهر اصابت کرده است.
حسین‌علی حاجی‌دلیگانی، یکی از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز به همین خبرگزاری گفته بود: «طبق اطلاعات به‌ دست آمده ظاهرا امروز مانوری برگزار شده که بر اثر اشتباه در تشخیص‌ گِرا، توپ‌ها به اطراف استخری در سپاهان‌شهر اصابت کرده است.»
بر اساس اعلام منابع رسمی، انفجار رخ‌داده در پارک “سپاهان‌شهر”، تلفات جانی نداشته است.
این دومین حادثه‌ی مهم رخ‌داده در شهرک “سپاهان‌شهر” اصفهان در یک روز به شمار می‌رود. پیش‌تر در صبح چهارشنبه، چهار سارق مسلح با ورود به شعبه‌ی “بانک مسکن” این شهرک، اقدام به سرقت ۲۱۵ میلیون تومان پول نقد کردند که این عملیات با سر رسیدن ماموران پلیس و درگیری بیش از ده دقیقه‌ای میان دو طرف، ناکام ماند و سارقان که میانگین سنی آنها بین ۲۵ تا ۳۰ سال بود، دستگیر شدند.
در اعترافاتی که به فاصله‌ی کمی پس از این اتفاق از تلویزیون دولتی ایران پخش شده، دو نفر از این افراد، مشکلاتی مالی و بیکاری را علت شرکت خود در این دزدی مسلحانه عنوان کردند.
Explosion-Esfehan-1
Explosion-Esfehan-2