lördag 3 november 2018

vتحریم؛ یک حوزوی دست به دامان «پاپ فرانسیس» شد

تحریم؛ یک حوزوی دست به دامان «پاپ فرانسیس» شد

“مصطفی محقق داماد” در نامه سرگشاده‎ای به “پاپ فرانسیس” از او درخواست کرد تا ترامپ را به عنوان رییس یک کشور بزرگ مسیحی مورد ارشاد قرار دهد.
مصطفی محقق داماد
«محبت نیوز»- فشار تحریم‎های اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی سران نظام را نگران کرده است و آن‌ها را در شرایطی قرار داده که شانس خود را برای خروج از مخمصه امتحان کنند تا آنجا که حتی برای کمک گرفتن دست به دامان رهبر کاتولیک‏های جهان شده‌اند.
“مصطفی محقق داماد” در نامه سرگشاده‎ای به “پاپ فرانسیس” از او درخواست کرد تا ترامپ را به عنوان رییس یک کشور بزرگ مسیحی مورد ارشاد قرار دهد. وی در شرایطی ترامپ را به عنوان رییس یک کشور بزرگ مسیحی مخاطب قرار می دهد که کشوری مسیحی که با آموزه های کتاب مقدس باشد وجود ندارد و هرچند ایمانداران مسیحی زیادی در آمریکا وجود دارند، اما کشوری با ساختار کاملن مسیحی نیست.
به گزارش مهر، محقق داماد رییس گروه علوم اسلامی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در نامه‎ای خطاب به رهبر کاتولیک‎های جهان او را «حضرت عالیجناب پاپ فرانسیس» خوانده و نوشته « تا آنجا که ما از تعلیمات حضرت مسیح، پیامبر بزرگ خداوند اطلاع داریم مسیحیت با خدمت به انسانها آمیخته است. بنابراین از آن مقام مقدس به عنوان پیشوای مسیحیان جهان انتظار می‍‌رود که نسبت به ستمی که از سوی رئیس یک کشور بزرگ مسیحی بر ملت ایران می رود، بی تفاوت نباشند.»
این مقام حوزوی آمریکا را به خاطر خروج از برجام «عهدشکن» معرفی کرده و گفته «اصل وفای به عهد اصلی است که مورد احترام و تأکید همه ادیان وخردمندان جهان است… رنجی که مردم ایران از ناحیه تحریم ها متحمل خواهند شد، برهیچ کس پوشیده نمی‎باشد و صرفن محدود به غذا و دارو نمی‎گردد و بر سراسر زندگی روزمره مردم موثر است.»
او در ادامه گفته «با کمال تأسف این تصمیمات از سوی رئیس کشوری انجام می‎گیرد که اکثریت قاطع مردم آن مفتخر به پیروی از عیسی مسیح، پیامبر صلح، دوستی و مبشر محبت و عشق به انسان‌ها می‌باشند. تأسف بالاتر آنکه این تصمیمات تلخ و ناگوار در زمانی صورت می‎گیرد که شخصی مانند حضرتعالی پیشوایی مسیحیان جهان را بر عهده دارید و مورد احترام پیروان سایر ادیان نیز می‎باشید.
او در پایان نوشته «عالیجنابا، این جانب به عنوان یکی از معلمین دینی که مفتخر به همکاری با آن‌ جناب در پژوهش‌های گوناگون هستم از پیشگاه آن مقام مقدس استدعا دارم که به هرطریق ممکن در این امر مداخله و ارشادات لازم را مبذول فرمایید.»
محقق داماد در شرایطی از پاپ کمک خواسته که گویا فراموش کرده مسیحی ستیزی سازمان یافته در جمهوری اسلامی تا آنجا عمق پیدا کرده که مسیحیان در ایران با کلکیسیونی از تبعیض‌های اجتماعی دست و پنجه نرم می‎کنند و از حقوق اولیه خود محروم‎اند تا آنجا که حتی چاپ و تکثیر کتاب مقدس ممنوع است.
محقق داماد به اهمیت وفای به عهد در ادیان اشاره کرده اما نگفته حمایت‎های جمهوری اسلامی در حمایت از گروه‎های تروریستی تا چه اندازه حقوق انسان‎ها را پایمال کرده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar