söndag 18 november 2018

کانادا با اعطای پناهندگی به «آسیه بی بی» زن مسیحی پاکستانی موافقت کرد

کانادا با اعطای پناهندگی به «آسیه بی بی» زن مسیحی پاکستانی موافقت کرد

نخست وزیر کانادا اعلام کرد: علی رغم حساسیت‌هایی که پرونده «آسیه بی بی» برای پاکستان پیدا کرده است در حال مذاکره برای نجات او هستیم.
«محبت نیوز»- جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا یازدهم نوامبر تایید کرد که این کشور آماده اعطای حق پناهندگی، به آسیه بی بی، زن مسیحی پاکستانی متهم به کفرگویی است.
وی تصریح کرد: می دانیم که پرونده این زن مسیحی در پاکستان تبدیل به یک پرونده سخت و خطرناک شده است که حساسی زیادی برای دولت اسلام آباد دارد ولی با این حال تلاش خود را انجام خواهیم داد.
نخست وزیر کانادا تاکید کرد: اتاوا حاضر است آسیه بی بی و خانواده‌اش را به عنوان یک پناهنده قبول کند ولی منتظر می‌ماند تا اسلام آباد در این مورد تصمیم خود را اعلام کند.
دیوان عالی پاکستان رای به برائت این زن مسیحی از اتهام‌های وارده داده است و گفته است اتهام‌های مطرح شده علیه او بر مبنای شواهد مستدل نبوده است.
تبرئه او باعث بروز تظاهرات خشونت‌آمیزی در پاکستان شد و دولت پاکستان گفته است جلوی خروج آسیه بی‌بی از کشور را خواهد گرفت.
جاستین توردو میگوید در حال رایزنی با اسلام آباد برای خروج آسیه بی بی و خانواده اش از پاکستان است.
چندی پیش، عاشق مسیح، شوهر آسیه بی‌بی، خواهان دریافت پناهندگی از بریتانیا، آمریکا یا کانادا شده بود.
و در مصاحبه با دویچه وله گفته بود از توافق مقام‌های پاکستان با گروه تندروی “تحریک لبیک یا رسول الله” برای پایان دادن به تظاهرات بر سر آزادی آسیه بی‌بی “وحشت” کرده‌اند.
طبق این توافق، مقام‌های پاکستان مانع از خروج آسیه بی‌بی خواهند شد. همچنین دولت مانع برپایی تظاهرات قانونی در اعتراض به رای دیوان عالی نخواهد شد.
پس از رای این دیوان، شماری از گروه‌های تندرو اسلامی ، قضات این دادگاه را به مرگ تهدید کرده‌اند.
پیش از این ایتالیا نیز اعلام کرده بود برای نجات جان آسیه بی بی و خانواده‌اش حاضر است به آنها پناهندگی بدهد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar