torsdag 22 november 2018

بازداشت بیش از ۲۰ مبشرمسیحی به اتهام تبلیغ مسیحیت

بازداشت بیش از ۲۰ مبشرمسیحی به اتهام تبلیغ مسیحیت

پلیس چین بیش از ۲۰ مسیحی را در بخش جنگدو به خاطر بشارت آئین مسیحیت در خیابان بازداشت کرد.
به گزارش سرویس ترجمه «محبت نیوز»، اواخر ماه گذشته میلادی کلیسای شیچوان یک برنامه بشارتی مسیحی را در خیابان ترتیب داد که خدمات الهی و عقیدتی را در پارک محلی ارائه می‌داد، که بیش از ۲۰ نفر از مبشرین مسیحی توسط پلیس دستگیر شدند.
بسیاری از اعضای کلیسا برای آرامش و سلامتی بازداشت شدگان در خارج از پاسگاه پلیس دردعا بودند.
به نقل از خبرگزاری chinaaid.org کشیش کلیسای early rain ، وانگ یی در شبکه اجتماعی وی چت we chat پیامی در این باره منتشر کرد: “درانجیل آمده که خداوند فرزندان خود را محافظت میکند”. وی افزود خواهران و برادران ایمانی ما که در زندان بسر می برند را با قدرت دعا آزاد خواهیم کرد. و با دیگر برادران و خواهران مسیحی خود در این خصوص یکدل خواهیم شد و خداوند این کار را برای فرزندانش میسر خواهد کرد.”
در اواخر ماه جون دولت کلیسای early rain را هنگامی که تلاش می‌کردند تا مراسمی برای قربانیان سال ۱۹۸۹ تیانامن ماسکارا برگزار کنند، مورد هدف قرار داد و سرانجام با فشارو تهدید مالکیت ساختمان کلیسا را از مسئولان گرفت.
یک روز پس از بازداشت ۲۰ ایماندار مسیحی ، ۳۰ نفر از اعضای کلیسای بایبل ریفاند در کوآنگز و در منزل کشیش کلیسا دور هم جمع شدند ، و این در حالی است که آنها توسط نیروهای پلیس مخفی تحت تعقیب بودند ، ماموران امنیتی به بهانه چک کردن موارد ایمنی آتش نشانی وارد منزل شده و جلسه عبادتی آنها را بر هم زدند این در حالی بود که کشیش از آنان کارت شناسایی خواسته بود ولی آنان از ارائه کارت شناسایی خودداری کردند.
به علاوه ماموران امنیتی، کشیش “لی وان هوا” از کلیسای جیانگمن را به مدت یک ساعت و چهل دقیقه مورد بازجویی قرار دادند.
در حال حاضر خدمات کلیسا بسیار محدود شده، بسیاری از اعضای کلیسا بیم این را دارند که توسط ماموران پلیس دستگیر شوند، و بخاطر این موضوع جلسات خانگی را با احتیاط بیشتر برگزار می کنند.
حزب کمونیست چین همچنان مشغول سرکوب مسیحیت در این کشور است. دولت مجموعۀ جدیدی از قوانین سختگیرانه را برای همین منظور وضع کرده‌اند.
از جملۀ این مقرّرات سختگیرانه می‌توان به ممنوع‌الخروج کردن مسیحیان چین، محدودیت‌هایی که برای کلیساهای خانگی در نظر گرفته شده، حملاتی که به کشیش‌ها می‌شود و افزایش شمار زندانیان مسیحی، اشاره کرد.
برخلاف تعهّدی که در قانون اساسی چین مبنی بر حمایت از آزادی مذهبی قید شده، این اقدام موجب نقض آزادی میلیون‌ها تن از شهروندان چین در حوزۀ اعتقاد و مذهب می‌شود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar