tisdag 20 november 2018

عدم دسترسی «مسیحیان فلسطینی» به ابتدائی ترین نیازها

عدم دسترسی «مسیحیان فلسطینی» به ابتدائی ترین نیازها

مذاکرات دوجانبه اسرائیل-فلسطین بعد از گذشت ۱۰ سال ادامه دارد و مسیحیان فلسطینی همچنان خواستار دسترسی به نیازهای اولیه‌شان هستند.
به گزارش سرویس ترجمه «محبت نیوز» ‘سارا جک’ شهردار شهر “بیت لحم” شرایط فعلی بین فلسطین و اسرائیل را به عنوان شرایط بن بست رو به زوال معرفی کرده است.
به نقل از تارنمای mnnonline.org، سارا می گوید مردم امید خود را در پیدا شدن راه مناسب از دست داده اند آنها فکر می‌کنند شرایط به جای بهتر شدن بدتر می شود و کل سیستم سیاسی و اقتصادی بی ثبات است. فلسطینی ها با عدم حل شدن این موضوعات رو به رو هستند.”
سارا اعلام کرده: “حدود ۳۵ هزار مسیحی داخل و اطراف بیت لحم در غرب اسرائیل زندگی می کنند.”
همچنین وی افزود بسیاری از مسیحیان به دنبال مکانی امن برای بزرگ کردن فرزندان خود هستند، آنها به دنبال آرامش هستند، که در فلسطین وجود ندارد.
هنوز ایست‌های بازرسی در همه جا دیده می‌شوند.
شهر “بیت لحم” جایی است که برخی با ادامه زندگی و حضور مسیحیان در آنجا مشکل دارند.
سارا گفته: ” فلسطینی‌ها اجازه تردد به اطراف شهر را ندارند، تنها دسترسی آنها به مرز رود اردن است. حق کشی، سلب آزادی بیان و اقتصاد کنترل شده توسط اسرائیل در این بین بسیار دیده می شود.”
یک داستان جدید
مسیحیان فلسطینی مجبور به سکوت هستند و حق بازگو کردن اتفاقاتی که برایشان می افتد را ندارند. خبرهایی از درگیری‌ها و انفجارها در مناطق سکونتشان به گوش نمی‌رسد، در حقیقت این گونه خبرها در لابلای اخبار درگیری های اسرائیلی ها و فلسطینی ها گُم می شود. روایت مصائب مسیحیان فلسطینی در غرب با دخل و تصرف گزارش می شوند و در بسیاری از مواقع نادیده انگاشته می شوند.
به گفته ی سارا : “تصور می کنم که درک حقایق زندگی مسیحیان فلسطین موضوع بسیار با اهمیتی است، اگر ما به کلیساها اهمیت می‌دهیم پس باید به مسیحیان در سرزمین مقدس هم اهمیت بدهیم. می‌دانید که این موضوع شامل ایمانداران به مسیح، کشیش ها و همچنین افرادی است که خودشان زندگی کردن در این منطقه را انتخاب نکرده اند.”
سارا افزود: “مردی مسیحی که همسرش دیپورت شده بود و به عنوان خارجی معرفی شد، با این سوال مواجه است که آیا هنوز با دانشگاه بیت‌لحم در جهت خدمت گذاری به خداوند فعالیت کنم و یا باید با همسرم همراه شوم و از کشور خارج شوم! چون او اجازه زندگی در بیت لحم را ندارد!”

در دعا باشید، خدمت کنید
لطفن برای صلح دعا کنید. برای حل شدن مشکلات مسیحیان فلسطینی دعا کنید تا به حقوق اولیه خود دست یابند. آزادی باید برای همه بدون در نظر گرفتن ملیت ، نژاد و اعتقاد باشد.
سارا گفته :”معتقد هستم که عیسی مسیح به شرایط ما توجه خاصی دارد، که وی آخرین قربانی برای این شهر و قوم بوده است و کلیسا برای فعالیت در دشواری و سختی است. ما می‌خواهیم بشارت و فعالیت‌های مسیحی مان را انجام دهیم.”
از خودتان سوال کنید، اگر به عنوان یک کلیسای جهانی از خانواده فلسطینی مان حمایت نکنیم، چطور میتوانیم مژده نجات را بشارت دهیم؟!
سارا همه مسیحیان را دعوت کرده تا به سرزمین مقدس بیایند و از خط سیر مسیحیت در بیت لحم آگاه شوند، او درخواست کرده است ایمانداران مسیحی از سایر نقاط جهان با خواهران و برادران فلسطینی خود معاشرت کنند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar