tisdag 27 november 2018

طرح استیضاح علی لاریجانی تقدیم هیئت رئیسه پارلمان ایران شد

طرح استیضاح علی لاریجانی تقدیم هیئت رئیسه پارلمان ایران شد

العربیه : برخی از نمایندگان پارلمان ایران و در راس آن‌ها نمایندگان پارلمان ولایی، با متهم کردن علی لاریجانی رئیس این پارلمان به دور زدن نمایندگان،  27 نوامبر طرح استیضاح او را تقدیم هیئت رئیسه کردند.

این نمایندگان می‌گویند که لاریجانی بدون طی کردن تشریفات قانونی، به طور مستقیم لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه مبارزه با جرایم سازمان یافته (پالرمو) را پس از ارجاع از شورای نگهبان، برای تصمیم گیری به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایران «ایرنا»، حسینعلی حاجی دلیلگانی، نماینده مردم شاهین شهر و عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس ایران متن طرح استیضاح علی لاریجانی که تقدیم هیأت ریسه مجلس شده را در اختیار رسانه‌ها قرار داد و گفت: «این طرح استیضاح طبق ماده 24 آیین نامه داخلی با 27 امضا تهیه و تقدیم هیات رییسه شد».

دلیجانی در این رابطه اظهار داشت:«به استناد اصل112 قانون اساسی، مجمع تشخیص مصلحت نظام وقتی در خصوص مصوبات مجلس تصمیم می گیرد که مجلس با در نظرگرفتن مصلحت نظام، نظر شورای نگهبان را تامین نکند».

این نمایده مجلس ایران در ادامه گفت علی لاریجانی طی مکاتبه شماره 60290 به تاریخ 19 مهرماه 97 مصوبات مجلس درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه پالرمو که مورد ایراد شورای نگهبان بوده است را بدون ارجاع مجدد به کمیسیون مربوطه و متعاقبا طرح در صحن علنی مجلس راسا و مستقیما و بدون اطلاع مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کرده است که این اقدام او مغایرت صریح با اصل 112 قانون اساسی و ماده 200 آیین نامه داخلی مجلس و ناقض سوگندی است که برابر ماده 16 آیین نامه به خداند قادر متعال یاد شده است».

شایان ذکر است شورای نگهبان اخیرا اصلاحات اعمال شده از سوی مجلس و مصوبات آن جهت رفع ایرادات لوایح الحاق دولت ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را کافی ندانسته و کماکان این مصوبات را مغایر با بند 2 اصل 110 قانون اساسی اعلام کرده بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar