söndag 4 november 2018

وکیل «آسیه بی بی» از پاکستان گریخت/ درخواست پناهندگی زن مسیحی پاکستانی

وکیل «آسیه بی بی» از پاکستان گریخت/ درخواست پناهندگی زن مسیحی پاکستانی

زن مسیحی پاکستانی که پس از هشت سال از اتهام کفرگویی و مجازات اعدام تبرئه شد، خواهان دریافت پناهندگی از بریتانیا، آمریکا یا کانادا شده است.
«محبت نیوز»- در پی توافق دولت عمران خان با اسلام‌گرایان افراطی، سیف الملوک، وکیل مدافع آسیه بی‌بی از پاکستان گریخت.
دادگاه عالی پاکستان هفته گذشته آسیه بی‌بی را از اتهام کفرگویی و توهین به پیامبر اسلام تبرئه و حکم اعدام وی را لغو کرد. پرونده وی نزدیک به ۱۰ سال در جریان بود.
سیف الملوک قبل از سوار شدن به هواپیما برای ترک زادگاهش به خبرگزاری فرانسه گفت: «در شرایط کنونی و برای ادامه دفاع از آسیه بی‌بی من باید زنده بمانم. ولی با توجه به سناریوی فعلی، ادامه حیات در پاکستان برایم مقدور نیست.»
وکیل مدافع این زن مسیحی می‌گوید با توجه به این توافق، موکلش باید تا زمان دادرسی مجدد در زندان یا یک خانه امن بماند.
عاشق مسیح، همسر آسیه بی‌بی نیز گفته است جان خانواده او در پاکستان در خطر است.
دیوان عالی پاکستان روز چهارشنبه رای به برائت خانم بی‌بی از اتهام‌های وارده داد و گفت اتهام‌های مطرح شده علیه او بر مبنای شواهد مستدل نبوده است.تبرئه او باعث بروز تظاهرات خشونت‌آمیزی در پاکستان شد و دولت پاکستان گفته است جلوی خروج آسیه بی‌بی از کشور را خواهد گرفت.
چند کشور گفته‌اند آماده‌اند به خانم بی‌بی پناهندگی دهند.
مسیح در یک پیام ویدیویی گفته است نگران امنیت جانی خانواده‌اش است. او از رهبران کانادا، بریتانیا و آمریکا درخواست کمک کرده است.آقای مسیح در یک پیام ویدیویی گفته است نگران امنیت جانی خانواده‌اش است
او در مصاحبه با دویچه وله گفته است از توافق مقام‌های پاکستان با گروه تندروی “تحریک لبیک یا رسول الله” برای پایان دادن به تظاهرات بر سر آزادی آسیه بی‌بی “وحشت” کرده‌اند.
طبق این توافق، مقام‌های پاکستان مانع از خروج آسیه بی‌بی خواهند شد همچنین دولت مانع برپایی تظاهرات قانونی در اعتراض به رای دیوان عالی نخواهد شد. پس از رای این دیوان، شماری از گروه‌های تندرو، قضات این دادگاه را به مرگ تهدید کرده‌اند.
مسیح، وضعیت کنونی برای خانواده‌اش را “بسیار خطرناک” ذکر کرده و گفته است “ما امنیت نداریم و باید پنهان شویم.”
اما وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان به بی‌بی‌سی گفته است تدابیر امنیتی برای تامین امنیت آسیه بی‌بی تشدید شده است. او گفته است جان آسیه بی‌بی “در خطر نیست.”
توافق دولت پاکستان با اسلام‌گرایان افراطی از سوی بسیاری از جریان‌های سیاسی مدافع عمران خان مورد انتقاد قرار گرفته است. روزنامه داون پاکستان، روز شنبه با انتشار سرمقاله‌ای دولت را به «تسلیم در برابر افراطی‌ها»یی متهم کرد که «نه به دموکراسی و نه به قانون اساسی» اعتقادی ندارند. این روزنامه می‌گوید نخست وزیر پاکستان با این توافق پیشاپیش به «زباله دان تاریخ پیوسته است.»
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar