söndag 11 november 2018

بازداشت بیش از ۱۸۰ پناهجوی مسیحی در تایلند

بازداشت بیش از ۱۸۰ پناهجوی مسیحی در تایلند

طی دو ماه گذشته یک گروه ۱۸۱ نفره پناهجویان مسیحی که از ویتنام گریخته اند، همچنان در بازداشتگاه های دولت تایلند به سر می برند.
فرتور آرشیوی است
«محبت نیوز»- این پناهجویان مسیحی بخشی از اقلیت قومی به نام “مونتاگراد” می باشند که از حدود نیم قرن است زیر شکنجه های قومی و مذهبی دولت کمونیست ویتنام قرار دارند.
به نقل از worthynews، اینک این گروه از مسیحیان در بازداشت اداره مرکزی مهاجرت بانکوک هستند و این در حالی است که یک گروه ۴۷ نفره از کودکان آنان به پناهگاه های خارج از شهر فرستاده شده اند و به گفته “جوبیلی” مدافع حقوق مسیحیان: ” مکان هایی که این کودکان مسیحی در آن نگهداری می شوند فاقد هرگونه غذای مناسب، سیستم تهویه هوا و فاضلاب می باشند.”
به جز شرایط نامناسب زندگی در این مرکز بازداشت در تایلند، این پناهجویان به تبعید و یا اخراج به ویتنام نیز تهدید شده اند!
در واقع این خطر وجود دارد که این گروه از پناهجویان به دولت کمونیست ویتنام تحویل داده شوند که بسیاری از مسیحیان و اقلیت‌های قومی در آنجا مورد اذیت و آزار سیستماتیک دولتی قرار دارند.
به خاطر حضور “مونتاگراد ها” و سایر پناهجویان در تایلند، دیده بان حقوق بشر در ماه جون ۲۰۱۵ به دولت‌های کامبوج و تایلند درباره ممنوعیت ایستادگی کردن در برابر قوانین بین المللی اطلاعیه صادر کرده و برای پناهجویان مسیحی مورد تهدید، درخواست آزادی و رسیدگی کرده است.
گفتنی است طی سالهای اخیر “مونتاگراد ها” در ویتنام که سرزمین اجدادی شان محسوب می شود همواره تحت جفا بوده اند. در جنگ ویتنام حمایت از تلاش های ضد کومونیستی آمریکا بسیار موثر بوده ولی اینک بسیاری از مسیحیان در تایلند و ویتنام مورد آزار و شکنجه قرار دارند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar