khamenei-Salahshour
تقاطع: ده روز پس از آن‌که جهانگیر الماسی، از بازیگران قدیمی سینما و تلویزیون ایران در اظهاراتی مدعی شد که سخنان چهار سال قبل فرج‌الله سلحشور درباره‌ی آنجلینا جولی باعث «تغییر نگاه» این بازیگر سرشناس امریکایی شده است، این کارگردان حامی حکومت ایران با تاکید بر گفته‌های پیشینش، خاطرنشان کرد که با آقای الماسی موافق نیست چرا که از نظر او آنجلینا جولی اصولا نمی‌تواند “آدم” بشود.
آقای سلحشور که از بیماری سرطان ریه رنج می‌برد، در گفتگویی با تازه‌ترین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی “تماشاگران امروز” گفته: «آنجلینا جولی یک صهیونیست است و تمام کره زمین هم گناه‌آلود بودن و فساد این زن را، هم می‌دانند و هم دیده‌اند؛ آن وقت به نظر شما این فرد می‌تواند آدم شود؟»
کارگردان سریال تلویزیونی “یوسف پیامبر” با بیان این‌که حرف‌های جهانگیر الماسی نظر شخصی‌اش است، اضافه کرده: «تفکر من این نیست. شاید برای این‌که ایشان اصلا فکر نمی‌کنند در سینما فساد وجود دارد.»
او هم‌چنین به این سوال که آیا اصلا حرف‌هایش به گوش آنجلینا جولی رسیده، نیز این‌گونه پاسخ داده است: «نه اصلا! ایشان چطور می‌تواند حرف‌های من را خوانده باشد و برایش مهم بوده باشد یا اصلا حرف‌های من چند درصد از شخصیت ایشان را شامل می‌شود که بخواهند جواب بدهند؟ آن نامه‌ای که به نام ایشان در پاسخ به من منتشر شد، چند نفر از بازیگران سینمای خودمان نوشته بودند و اصلا از طرف ایشان نبود.»
آقای سلحشور از جمله کارگردانان سینمای ایران است که هم‌چون جهانگیر الماسی در دسته‌ی “سینماگران ارزشی” حامی حکومت قرار می‌گیرد.
او در مهرماه ۱۳۹۰ و به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تلاش یک تهیه‌کننده‌ی سینما برای دعوت از آنجلینا جولی به ایران گفته بود: «آمدن آنجلینا جولی به ایران اتفاق خوبی برای سینمایی که “فاحشه‌خانه‌” است، به حساب می‌آید. این سینما باید هم برای ادامه فعالیت خود، “فاحشه بین‌المللی” بیاورد.»
این اظهارات که در آن زمان، بازتاب گسترده‌ای در فضای رسانه‌ای ایران پیدا کرد، باعث شد تا شماری از بازیگران زن سینما هم‌چون ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، نگار جواهریان، هانیه توسلی و باران کوثری شکایتی را در دادگاه علیه سلحشور طرح کنند که به دنبال آن، این کارگردان از سخنان پیشین خود عذرخواهی کرد و در عین حال، مدعی شد که اظهاراتش بد منعکس شده است.
با این وجود، روز پنجم خردادماه امسال، در جریان مراسمی که در تجلیل از سلحشور در خبرگزاری “فارس”برگزار شد، جهانگیر الماسی در مقام یکی از سخنرانان این مراسم، اظهارات جنجالی وی درباره‌ی جولی را یادآوری کرد و گفت: «معرفتی که در کلام سلحشور در پاسخ به آنجلینا جولی بود، وی را تحت تأثیر قرار داد و باعث شد که او حتی در بازی کردن در فیلم‌هایش تغییر نگاهی داشته باشد و من از این جهت به سلحشور تبریک می‌گویم.»