تقاطع: اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده پیشین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با حضور در یک برنامه زنده‌ی تلویزیونی به شایعات هفته‌های اخیر در خصوص نقش خود در یک پرونده‌ی فساد مالی پاسخ داد.
آقای احمدی‌مقدم، شام‌گاه سه‌شنبه (۱۹ خرداد-۹ ژوئن) در برنامه‌ی “امشب” که از شبکه‌ی یک تلویزیون دولتی ایران پخش می‌شود، برخی جزییات مربوط به فساد مالی در شرکت سرمایه‌گذاری “قدر” متعلق به “بنیاد تعاون ناجا” را فاش کرد و در عین حال مدعی شد که خودش پرونده‌ی این فساد را پیگیری کرده و به مراجع قضایی برده است.
وی هم‌چنین گفت گروهی که در این فساد درگیر بودند، با اعمال نفوذ، قاضی پرونده را تغییر دادند.
او در پاسخ به مجری برنامه که این افراد چگونه موفق شدند قاضی را تغییر بدهند، اظهار داشت که «پول معجزه می‌کند».
احمدی‌مقدم در عین حال با رد بازداشت و احضار خودش، پسرش و دامادش به اتهام نقش داشتن در این فساد مالی، تصریح کرد که دو نامه از سوی قاضی ویژه پرونده دریافت کرده که در آن‌ها سوالاتی نسبت به ادعاهای متهمان درباره‌ی او پرسیده شده و وی به آن سوال‌ها به صورت کتبی پاسخ داده است.
به گفته‌ی فرمانده پیشین “ناجا”، متهمان پرونده ادعا کرده‌اند که معاملات‌شان با مجوز او بوده است.
پیش‌تر غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، سخن‌گوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی نیز گزارش‌های منتشرشده درباره‌ی بازداشت احمدی‌مقدم و فرزند و دامادش به اتهام فساد مالی را تکذیب کرده بود.
آقای اژه‌ای که در ابتدا منکر هر گونه فساد مالی در نیروی انتظامی در دوره‌ی فرماندهی احمدی‌مقدم شده بود، روز دوشنبه (۱۸ خرداد-۸ ژوئن) وجود این پرونده‌ی فساد مالی را تایید کرد.
گفتنی است بر اساس آخرین اطلاعات درج‌شده در “روزنامه رسمی کشور”، ابوالفضل قنبورپور، احمدرضا رستمی، منوچهر دلفانی، محمدعلی نوری‌نژاد، و حمیدرضا اشراق، پنج عضو هیات مدیره‌ی “شرکت توسعه سرمایه‌گذاری قدر” را تشکیل می‌دادند که قنبرپور و اشراق، به ترتیب، روسای پیشین و کنونی “بنیاد تعاون ناجا” هستند.
گفته شده که سرتیپ پاسدار ابوالفضل قنبرپور یکی از متهمان اصلی این پرونده است که هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد.