fredag 19 juni 2015

وزارت خارجه آمریکا: ایران همچنان حامی تروریسم است

وزارت خارجه آمریکا: ایران همچنان حامی تروریسم است

  • 4 ساعت پیش
وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود درباره وضعیت تروریسم در جهان مدعی شده است که ایران در سال ۲۰۱۴ "به فعالیت‌هایش در ارتباط با تروریسم ادامه داده است".
این گزارش ایران را متهم می‌کند که از "گروه‌های تروریستی در غزه، جنبش حزب‌الله لبنان و گروه‌های مختلف در عراق و در سرتاسر خاورمیانه حمایت می‌کند".
آمریکا از سال ۱۹۸۴ ایران را به فهرست کشورهای "حامی تروریسم" اضافه کرده است.
گزارش تازه که بیانگر وضعیت جهانی تروریسم در سال ۲۰۱۴ از دیدگاه وزارت خارجه آمریکا است، می‌گوید "ایران در واکنش به حملات داعش در عراق کمک به گروه‌های شبه‌نظامی شیعه را - که یکی از آنها در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکاست - افزایش داده است".
این گزارش همچنین ایران را به تلاش برای قاچاق اسلحه به غزه متهم می‌کند.

نیروی قدس در مرکز توجه

این گزارش می‌گوید ایران از نیروی قدس سپاه پاسداران برای "پیاده کردن اهداف سیاست خارجی، پوشش عملیات اطلاعاتی و بی‌ثبات کردن خاور میانه" استفاده می‌کند.
وزارت خارجه آمریکا نیروهای قدس سپاه را "بازوی اصلی رژیم برای گسترش و حمایت از تروریسم در خارج از ایران" معرفی کرده است.
به گفته وزارت خارجه آمریکا در حالی که ایران بر رسیدن به اهدافش در خاورمیانه به ویژه سوریه تمرکز کرده، با کمک گروه‌های مورد حمایتش "برای افزایش نفوذ تدریجی در نقاط دیگر از جمله آفریقا، آسیا و با شدت کمتری در آمریکای لاتین" هم تلاش می‌کند.
گزارش تازه وزارت خارجه آمریکا در حالی منتشر شده که مذاکرات هسته‌ای ایران با نزدیک شدن به موعد تعیین‌شده برای رسیدن به توافق نهایی به مرحله حساسی رسیده است.
ایران همواره اتهامات آمریکا درباره حمایت از تروریسم را رد کرده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar