måndag 15 juni 2015

روسیه: حرف‌زدن درباره تمدید مذاکرات هسته‌ای باید مطلقا متوقف شود

روسیه: حرف‌زدن درباره تمدید مذاکرات هسته‌ای باید مطلقا متوقف شود

سرگی ریابکوف، معاون وزارت امور خارجه روسیهروسیه خواستار «توقف مطلق» حرف زدن درباره تمدید تاریخ مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی شده است.
سرگی ریابکوف، معاون وزارت امور خارجه روسیه، روز دوشنبه ۲۵ خرداد گفته است که می‌خواهد صحبت درباره تمدید تاریخ مذاکرات «مطلقا متوقف» شود.
 
به گزارش خبرگزاری اینترفکس، آقای ریابکوف افزوده است: «اگر ما اکنون در تمرکز بر نتیجه شکست بخوریم، شانس خود را برای نتایج مثبت کاهش می‌دهیم».
 
سرگی ریابکوف، مذاکره‌کننده ارشد روسیه در گفت‌وگوهای هسته‌ای است.
 
بیان این سخنان از سوی معاون وزارت امور خارجه روسیه در حالی است که در ایران، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به تلویزیون المنار، وابسته به حزب‌الله لبنان گفته که «آنچه برای ما مهم است محتوای توافق است و زمان و ضرب‌الاجل را هرگز فدای توافق خوب نخواهیم کرد».
 
اما سرگی ریابکوف از تمام کشورهای درگیر در مذاکرات خواسته تا به زمان کنونی با «بیشترین احساس مسئولیت» نگاه کنند و از زمان باقی‌مانده تا ۱۰ تیر به عنوان مهلتی «امکان‌پذیر» برای رسیدن به توافقی جامع و نهایی نام برده است.
 
ایران، آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان، دهم تیر را به عنوان آخرین مهلت خود برای دستیابی به چنین توافقی تعیین کرده‌اند؛ هرچند بر اساس گزارش‌ها، اختلافات درباره چند موضوع کلیدی، باعث شده تا روند گفت‌وگوها در روزهای گذشته کند شود.
 
در همین حال، خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارش داده که عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، دو عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی که وین را برای «مشورت‌های داخلی» به مقصد تهران ترک کرده بودند٬ چهارشنبه هفته جاری به پایتخت اتریش باز می‌گردند تا گفت‌وگوها با نمایندگان قدرت‌های جهانی برای نگارش متن توافق نهایی را از سر بگیرند.
 
این گزارش حاکی است که مذاکرات کارشناسی ایران و گروه ۱+۵ همچنان در وین ادامه داد و تیم کارشناسی جمهوری اسلامی به ریاست حمید بعیدی‌نژاد در این شهر به گفت‌وگوها ادامه می‌دهد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar