torsdag 18 juni 2015

یهودیان افراطی به آتش زدن یک کلیسا در اسرائیل متهم شدند

یهودیان افراطی به آتش زدن یک کلیسا در اسرائیل متهم شدند

  • 1 ساعت پیش
احتمال عمدی بودن حریق مطرح شده است
ممکن است یهودیان افراطی مسئول آتش‌سوزی در یک کلیسای واقع در جنوب اسرائیل باشند.
روز پنجشنبه، ٢٨ خرداد (١٨ ژوئن)، پلیس اسرائیل اعلام کرد که در ساعات شب گذشته، کلیسای "تکثیر" واقع در ساحل دریاچه جلیل (طبریه) در نزدیک مرز اسرائیل و بلندی‌های جولان در شمال اسرائیل دستخوش آتش‌سوزی شد که به بخشی از ساختمان‌های آن آسیب رسانده است.
در اطلاعیه پلیس آمده است که شعارهایی به عبری بر دیوار کلیسا نوشته شده و ماموران پلیس و آتش نشانی احتمال عمدی بودن حریق را مورد بررسی قرار داده‌اند.
در این اطلاعیه به مضمون شعارها اشاره نشده اما به گفته رسانه‌های محلی، در آنها خواسته شده است تا "کفار بت پرست" از اسرائیل اخراج شوند.
یکی از مشاوران کلیسای کاتولیک در اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفته است که در صورت اثبات عمدی بودن این آتش‌سوزی، این اقدام انعکاس نامطلوبی در سراسر جهان خواهد داشت و به وجهه جهانی اسرائیل آسیب خواهد زد.
به گفته او، "کنار هم گذاشتن محتوای شعار روی دیوار کلیسا و آتش گرفتن آن قطعا باعث ظنین شدن به برخی گروه‌ها می‌شود."
آتش سوزی در این کلیسا در پی یک رشته حمله به اماکن متعلق به مسلمانان و مسیحیان در اسرائیل گزارش می‌شود که یهودیان تندرو مسئول آنها شناخته شده‌اند.
دو ماه پیش، افراد ناشناس سنگ قبرهای یک گورستان متعلق به مسیحیان مارونی لبنان را در روستایی واقع در مرز اسرائیل با لبنان تخریب کردند. در پی این واقعه، رئیس جمهوری اسرائیل در ملاقات با رهبران مذهبی مسیحیان وعده داد که دولت جرایم دارای انگیزه مذهبی را به طور جدی دنبال خواهد کرد.
به اعتقاد مسیحیان، کلیسای تکثیر در محل یکی از معجزات عیسی مسیح موسوم به "معجزه تکثیر" بنا شده است. به روایت انجیل، در این محل عیسی مسیح برای پنج‌هزار تن موعظه کرد و سپس حواریون با توزیع تنها دو عدد ماهی و پنج قرص نان، به حاضران غذا دادند و همه سیر شدند.
یک راهب مسیحی گفته که آتش سوزی بخشی از یکی از ساختمان‌های متصل به کلیسا را تخریب کرده اما به بنای اصلی آسیبی نرسانده است.
null
ظاهرا آتش سوزی به ساختمان اصلی کلیسا خسارت عمده وارد نکرده است

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar