tisdag 9 juni 2015

رسوایی فیفا: مظنون مفقود در سوییس تسلیم پلیس ایتالیا شد

رسوایی فیفا: مظنون مفقود در سوییس تسلیم پلیس ایتالیا شد

  • 1 ساعت پیش
وزارت دارایی آمریکا الخاندرو بورزاکو را متهم کرده که برای کسب حق پخش مسابقات فوتبال ۱۱۰ میلیون‌ دلار رشوه پرداخت کرده است
الخاندرو بورزاکو، یکی از مظنونان اصلی پرونده فیفا که چندی پیش پلیس سوییس موفق به بازداشتش نشده بود، خود را تسلیم پلیس ایتالیا کرده است.
او متهم به پرداخت بیش از یکصد میلیون دلار رشوه برای دریافت حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال در آمریکای جنوبی است.
آقای بورزاکو که آرژانتینی است و پیش‌تر پلیس اینترپول و اف.بی.آی آمریکا او را در فهرست متهمان پرونده فساد اقتصادی فیفا قرار داده بودند، روز سه‌شنبه (نهم ژوئن) در حالی که وکلایش او را همراهی می‌کردند خود را به دفتر پلیس در شهر بورزانو در شمال ایتالیا معرفی کرد.
او که مدیرعامل یک شرکت بازاریابی ورزشی آرژانتینی است که در زمینه حق پخش مسابقات باشگاه‌های آرژانتین فعالیت می‌کند، یکی از ۱۴ نفری است که نامشان در ارتباط با فساد مسئولان فعلی یا سابق فیفا مطرح شده است.
او از دو هفته پیش و پس از اعلام شدن نامش در فهرست مظنونان فساد در فیفا ناپدید شده بود.
پلیس سوییس پیش‌تر اعلام کرده بود که در پی درخواست استرداد آقای بورزاکو توسط اف.بی.آی آمریکا، به محل اقامت او در یک هتل در زوریخ یورش برده اما موفق نشده او را دستگیر کند.
یک رسانه اسپانیایی اعلام کرده، از آقای بورزاکو که تابعیت ایتالیایی هم دارد، اکنون در بازداشتگاه پلیس شهر بورزانو نگهداری می‌شود.
وزارت دارایی آمریکا وی را متهم کرده که برای کسب حق پخش مسابقات فوتبال به فدراسیون‌‎های فوتبال آمریکای جنوبی نزدیک به ۱۱۰ میلیون‌ دلار رشوه پرداخت کرده است.
یک دادگاه آرژانتینی پس از اعلام وزارت دارایی آمریکا، برای الخاندرو بورزاکو احضاریه صادر کرده بود.
قاضی مارسلو مارتینز پس از صدور حکم احضار به آقای بورزاکو و دو نفر از دیگر مقام‌های مسابقات فوتبال آرژانتین هشدار داده بود که در صورت معرفی نکردن خود به مقام‌های قضایی آنها را تحت عنوان "فراری" تحت پیگرد قرار خواهد داد.
از محل اختفای هوگو و ماریانو جنکیس، پدر و پسری که دیگر مظنونان احضار شده توسط دادگاه آرژانتینی هستند، خبری در دست نیست.
پلیس اینترپول از اول ژوئن برای آنها به همراه آقای بورزاکو و سه نفر دیگر حکم جلب صادر کرده است.
بر همین پایه، الخاندرو بورزاکو روز سوم ژوئن از شرکت بازاریابی ورزشی‌اش اخراج شد. این شرکت که تورنئوس ی. کامپتنسیاس نام دارد اعلام کرده که از اقدامات آقای بورزاکو بی‌اطلاع بوده است.
این شرکت روز ۲۷ ماه مه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که ضمن اظهار شگقتی از گزارش‌های مربوط به فساد مالی در چنین وسعتی، متاسف است که مرتبط بودن این شرکت با اتهامات فساد فوتبال، به نام و شهرت شرکت آسیب وارد کرده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar