onsdag 17 juni 2015

نخست‌وزیر یونان: هر پیشنهادی را نمی‌پذیریم

نخست‌وزیر یونان: هر پیشنهادی را نمی‌پذیریم

  • 1 ساعت پیش
نخست‌وزیر یونان گفته است که خواهان راه‌حلی "محترمانه" است و حاضر است هزینه‌های سیاسی چنین راه‌حلی را هم بپذیرد
بانک مرکزی یونان هشدار داده است اگر تا پایان ماه جاری، توافقی میان دولت این کشور و اعتباردهندگان بین‌المللی صورت نگیرد، یونان مجبور به خروج از منطقه اقتصادی یورو خواهد شد.
این در حالی است که آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان بار دیگر تاکید کرده که حاضر نیست درخواست‌های اعتباردهندگان بین‌المللی برای کاهش مزایای بازنشستگی را بپذیرد.
آقای سیپراس پس از دیدار با ورنر فیمان، صدراعظم اتریش در آتن گفت که خواهان راه‌حلی "آبرومندانه" است و حاضر است هزینه‌های سیاسی چنین راه‌حلی را هم بپذیرد اما هشدار داد به درخواست‌های "مصیبت‌بار" اعتباردهندگان بین‌المللی پاسخ منفی خواهد داد.
صدراعظم اتریش گفته است که یونان باید به تعهدات خود عمل کند اما برای جلوگیری از خروج از منطقه یورو، به حمایت و کمک نیاز دارد.
بانک مرکزی یونان گفته است ناکامی در رسیدن به یک توافق باعث خواهد شد که یونان وارد رکود اقتصادی عمیقی شود که منجر به کاهش شدید درآمد مردم و افزایش نرخ بیکاری خواهد شد.
بانک مرکزی یونان در گزارش سالانه خود به پارلمان یونان گفته است خروج از منطقه اقتصادی یورو باعث از بین رفتن دستاوردهای اقتصادی کشور خواهد شد که در پی عضویت در اتحادیه اروپا کسب شده است.
null
بسیاری از مردم یونان با سیاست‌های ریاضتی تحمیل شده به این کشور مخالفند
اعتباردهندگان بین‌المللی یونان از جمله صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه اروپا خواهان آن هستند که یونان دست به اصلاحات اقتصادی بیشتری بزند. بیشتر این اصلاحات شامل سیاست‌های سختگیرانه و ریاضت اقتصادی، از جمله افزایش سن بازنشستگی و کاهش مزایای بازنشستگان است که با تعهدات انتخاباتی دولت آقای سیپراس تعارض دارد و او تا کنون چنین شرایطی را نپذیرفته است.
قرار است وزیران دارایی منطقه اقتصادی یورو روز پنجشنبه دیدار کنند و در مورد راه حل‌های رسیدن به یک توافق بر سر بحران بدهی‌های یونان مذاکره کنند.
کارشناسان اقتصادی هشدار می‌دهند که اعلام ورشکستگی یونان با تبعات بسیاری برای این کشور و سایر کشورها خواهد داشت.
این کارشناسان می‌گویند در صورتی که دولت یونان به دلیل نداشتن پول برای بازپرداخت بدهی‌ها و حقوق کارکنان دولت، اعلام ورشکستگی کند، این حرکت ممکن است منجر به خروج این کشور از منطقه اقتصادی یورو و در نهایت از اتحادیه اروپا شود.
بسیاری از رهبران اروپایی سناریوهایی برای مواجهه با چنین شرایطی آماده کرده‌اند تا اقتصاد کشورهای خود را از آسیب‌های چنین حرکتی از سوی یونان دور نگه دارند.
این رهبران همچنین نگران عوارض و تبعات سیاسی خروج احتمالی یونان هستند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar