tisdag 16 juni 2015

تاکید وزیر کشور بر تداوم ممنوعیت ورود زنان به مسابقات والیبال

تاکید وزیر کشور بر تداوم ممنوعیت ورود زنان به مسابقات والیبال

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد, ۱۳۹۴
Iran-Japan-Fans
تقاطع:‌ عبدالرضا رحمانی فضلی، “وزیر کشور” جمهوری اسلامی، ساعاتی قبل در شام‌گاه دوشنبه (۲۵ خرداد-۱۵ ژوئن) به صراحت اعلام کرد که در ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی تغییری به وجود نیامده است و زنان ایرانی در مسابقه‌ی والیبال روز جمعه ۲۹ خرداد میان تیم‌های ایران و امریکا، هم‌چنان از حضور در سالن محل برگزاری مسابقه محروم خواهند بود.
به نوشته‌ی خبرگزاری “ایسنا”، آقای رحمانی فضلی در یک نشست خبری گفت: «هیچ دستورالعمل جدیدی برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نداریم و بر طبق قانون گذشته عمل خواهیم کرد.»
او از رسانه‌ها خواست تا «این مساله را منعکس کنند تا در بازی پیش‌ روی والیبال مشکلی در استادیوم ورزشی پیش نیاید».
در هفته‌های گذشته و به دنبال اظهارات شهین‌دخت مولاوردی، “معاون امور زنان و خانواده” رییس جمهوری اسلامی در گفتگویی با روزنامه “شرق”، امیدواری‌ها برای حضور دوباره‌ی تماشاگران زن در دیدارهای والیبال ایران در چارچوب لیگ جهانی والیبال افزایش یافت.
او گفته بود که ساز و کارهای حضور زنان در استادیوم والیبال در جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت کشور، نیروی انتظامی و وزارت ورزش و جوانان تدوین و صورت‌جلسه‌ی آن امضا شده و تنها در انتظار ابلاغ از سوی “وزیر ورزش” است.
با این وجود، اظهارات بعدی مقامات دولتی و انتظامی و خود خانم مولاوردی، احتمال صدور چنین ابلاغی را تا روز برگزاری این مسابقه، کاهش داد.
در این میان، در هفته‌ی گذشته، اطلاعیه‌هایی در سطح شهر تهران و به ویژه مناطق جنوبی این شهر منتشر شدکه در آن‌ها از “امت حزب‌الله” دعوت شده برای «مقابله و رویارویی با حضور زنان در ورزشگاه‌ها و نهی از منکر مسوولان وزارت ورزش»، روز ۲۹ خرداد در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران حضوری “خونین” داشته باشند.
روزنامه‌ی “جمهوری اسلامی” نیز در شماره‌ی روز شنبه (۲۳ خرداد-۱۳ ژوئن) خود نوشت که گروهی از “طلاب حوزه‌های علمیه” در نامه‌ای سرگشاده به علی خامنه‌ای، رهبر حکومت ایران و “مراجع تقلید” شیعه، خواهان ممانعت از ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی شده‌اند.
به نوشته‌ی این روزنامه، نویسندگان این نامه خواهان آن شده‌اند که رهبر جمهوری اسلامی «جلوی سیل بنیان‌کن تهاجم فرهنگی را سد کند و با تدبیر و دستورات لازم، همانند گذشته، مدافع شریعت ناب محمدی باشد».
این‌ها در حالی است که به گفته‌ی محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال ایران، در صورت ممانعت از ورود تماشاگران زن به سالن مسابقات ایران در لیگ جهانی، محرومیت‌های بیشتری برای تیم ایران از سوی فدراسیون جهانی والیبال در نظر گرفته خواهد شد.
این فدراسیون پیش‌تر در روز ۸ نوامبر ۲۰۱۴ (۱۷ آبان ۱۳۹۳) اعلام کرد که تا زمان لغو ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های والیبال، از برگزاری مسابقات بین‌المللی این رشته در ایران خودداری خواهد کرد. فدراسیون جهانی با تاکید بر این‌که این ممنوعیت شامل لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۵ و مسابقات قهرمانی آسیا در همین سال،‌ به دلیل برنامه‌ریزی قبلی نخواهد شد، در نخستین اقدام، میزبانی جام جهانی نوجوانان را از ایران گرفت و به آرژانتین اعطا کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar