tisdag 9 juni 2015

هشدار دادستان تهران به احمد توکلی درباره احتمال محاکمه مجدد

هشدار دادستان تهران به احمد توکلی درباره احتمال محاکمه مجدد

  • 4 ساعت پیش
دادستان تهران امروز به گفته های آقا توکلی واکنش نشان داده و تعدادی از کامنت های سایت الف را بازگو کرده
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، اظهارات اخیر احمد توکلی، مدیرمسئول سایت الف در خصوص محکومیت خود را "فاقد توجیه قانونی" خوانده و "اصرار بر اظهاراتی که موید عناوین مجرمانه باشد را قابل تعقیب مجدد" دانسته است.
آقای جعفری دولت آبادی امروز نوزدهم خرداد (نهم ژوئن) گفت که "محکومیت احمد توکلی مطابق قانون از جمله بر اساس حکم مندرج در قانون مطبوعات است که مقرر می‌دارد انتقاد سازنده مشروط به دارا بودن منطق و استدلال و پرهیز از توهین، تحقیر و تخریب" است.
سه روز پیش از این احمد توکلی، از نمایندگان مجلس ایران و مدیرمسئول سایت الف گفته بود که "به دلیل انتشار اظهار نظرهای مردم" به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
آقای توکلی گفته بود که این محکومیت "به هیچ وجه به خاطر کارهایی که بنده انجام داده‌ام نیست و این حکم بر اساس انتشار اظهارنظرهای مردم و قضاوتی که نسبت به دستگاه‌ها و اشخاص دارند، است."
او گفته بود که "به دفاع از آزادی انتشار اظهارنظر مردم ادامه می‌دهم." بیشتر بخوانید
دادستان تهران امروز به گفته های آقا توکلی واکنش نشان داده و تعدادی از کامنت های سایت الف را بازگو کرده که آقای توکلی به دلیل انتشار آنها محکوم شده است.
در یکی از این کامنت‌ها گفته شده: "از سیستمی که دست آفتابه دزد را قطع می‌کنه و توانایی برخورد با غول‌های فساد را ندارد باید بر حذر بود".
عمده مواردی که دادستان تهران به آنها اشاره کرده درباره ابعاد فساد در قوه قضائیه ایران است.
به گفته آقای دولت‌آبادی، در یکی از این کامنت‌ها با ذکر این مطلب که "ما که همه آت و آشغال از چین وارد می‌کنیم، چهار تا قاضی مرد هم وارد کنیم" به تمامی قضات توهین شده است.
به گفته احمد توکلی دادگاه او را "به اتهام توهین به محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق، صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه و قضات" محکوم کرده است.
آقای توکلی گفته به حکم دادگاه اعتراض خواهد کرد و ابراز امیدواری کرده که در دادگاه تجدید نظر از اتهامات وارده تبرئه شود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar