onsdag 10 juni 2015

دادگاه حقوق بشر اروپا از مرگ خودخواسته یک مرد فلج حمایت کرد

دادگاه حقوق بشر اروپا از مرگ خودخواسته یک مرد فلج حمایت کرد


وینسنت لمبرت ۳۹ ساله پس از تصادف با موتورسیکلت فلج و هفت سال در کما بوده است
دادگاه حقوق بشر اروپا از تصمیم دادگاهی در فرانسه که به پزشکان اجازه می‌داد با قطع تجهیزات زنده نگهدارنده، موجبات مرگ یک بیمار را فراهم کنند، حمایت کرد.
وینسنت لمبرت ۳۹ ساله پس از تصادف با موتورسیکلت به مدت هفت سال در کما بوده و کنترل دست‌ها و پاهای خود را از دست داده است.
خانواده این مرد فرانسوی و در کما، در مورد ادامه خدمات زنده نگهدارنده او با هم اختلاف‌نظر دارند.
سال گذشته پس از این که یک دادگاه در فرانسه حکم داد که به زندگی وینسنت پایان داده شود، پرونده‌اش به دادگاه حقوق بشر اروپا رفت.
این پرونده بحث بر سر موضوع اوتانازی (مرگ خودخواسته) که در فرانسه غیرقانونی است را دامن زده است.
مرگ درخواستی در فرانسه غیرقانونی است اما بر اساس قانونی که در سال ۲۰۰۵ در این کشور تصویب شده پزشکان می‌توانند مراقبت‌های زنده نگهدارنده از بیمار لاعلاج را متوقف کنند تا او خود بمیرد.
دادگاه حقوق بشر اروپا که در استراسبورگ است روز جمعه حکم داد که با متوقف کردن تغذیه آقای لمبرت از طریق سرم مقررات حقوق بشر اروپا نقض نمی‌شود.

نه آرامیم و نه خوشحال

آقای لمبرت با استفاده از تغذیه از طریق سرم در بیمارستانی در شهر رنس در شمال فرانسه زنده نگه داشته شده است.
راشل همسر آقای لمبرت و برخی از برادران و خواهرانش با پیشنهاد پزشکان موافق بودند که امیدی به بهبودی او نیست و زندگی وینسنت باید پایان یابد.
پزشکان گفته‌اند سال گذشته آقای لمبرت در مقابل روند درمانی‌اش مقاومت کرده بود و راشل گفته بود همسرش "هرگز دلش نمی‌خواست در چنین موقعیتی قرار بگیرد."
او می گوید"نه آرامشی در کار است و نه خوشحالی، ما فقط می‌خواهیم اراده او محقق شود."
اما والدین آقای لمبرت که گفته می‌شود به کلیسای کاتولیک اعتقاد دارند و برخی از خواهران و برادرانش دیگر آقای لمبرت می‌گویند نشانه‌هایی از بهبود در حال او دیده‌اند و برادرشان فقط به مراقبت بیشتر و بهتر نیاز دارد.
ویویان، مادر ونسنت پیش از این گفته بود که "آنها سعی می‌کنند ما را وادار کنند که بگوییم نمی‌خواهیم او بمیرد اما موضوع این نیست، بلکه ما نمی‌خواهیم ذره ذره آب شدنش را ببینیم."
آنها پس از اینکه دادگاهی در فرانسه حکم داد که می‌توان به زندگی ونسنت پایان داد، پرونده‌اش را به دادگاه حقوق بشر اروپا بردند.
وکیل آنها گفته بود حتی اگر نتیجه به نفع آنها نباشد با این حال به خاطر آنها در دادگاه می‌جنگد.
ژان پایلوت وکیل مادر وینسنت می‌گوید فقط دکتر معالج وقت در آن زمان تصمیم گرفته بود که دستگاه‌هایی که به زنده‌ بودن ونسنت کمک می‌کنند از او جدا شوند اما او دیگر مسئول مراقبت از وینسنت نیست.
او می‌گوید آنها به دنبال این هستند که از طریق دادگاهی در فرانسه یک نظر پزشکی دیگر را هم جویا شوند.

مطالب مرتبط

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar