onsdag 17 juni 2015

دادسرای فرهنگ و رسانه برای پرواز همای قرار منع تعقیب صادر کرد

دادسرای فرهنگ و رسانه برای پرواز همای قرار منع تعقیب صادر کرد

  • 2 ساعت پیش
پرواز همای در هشت سال گذشته کنسرتی در ایران برگزار نکرده است
دادسرای فرهنگ و رسانه برای پرواز همای، خواننده و آهنگساز ایران "قرار منع تعقیب" صادر کرد و گفته است که او صلاحیت برگزاری کنسرت در ایران را دارد.
هفته پیش اعلام شد که کنسرت پرواز همای با وجود داشتن مجوز، کمی پیش از برگزاری به دستور مقامات قضاییلغو شد.
علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد درباره لغو کنسرت او در تهران گفته بود: "مجوزهای لازم برای کنسرت همای در تهران صادر و هماهنگی‌ها انجام شده بود، اما دادگاه فرهنگ و رسانه نامه‌ای برای ما فرستاد که بر مبنای آن این اجرا لغو شد."
قرار بود این کنسرت در چهار روز از بیستم خرداد در تالار وزارت کشور برگزار شود.
پرواز همای در هشت سال اخیر کنسرتی در ایران نداشته است.
او در واکنش به لغو کنسرتش در یادداشتی نوشت: "سپاسگزارم از همه‌ مسئولین و کسانی که به من اعتماد کردند و فرصتی دوباره برای اجرای برنامه در ایران را به من دادند و سپاسگزارم از همه آن‌هایی که این فرصت را از من گرفتند."
"به تصمیم مقامات قضایی احترام می‌گذارم و در جهت رفع سوءتفاهم‌ها گام بر‌می‌دارم. یقین دارم صلاحی در کار بوده و تنها کاری که می‌توانم انجام دهم، صبر و شکیبایی‌است."
پرواز همای در یادداشتی دیگر که هفته پیش منتشر کرده بود، خود را "فرزند انقلاب" خواند و نوشت: "هر کسی در گذشته‌ زندگی خویش، اشتباهاتی داشته است که با مرور زمان به حقیقت دست پیدا کرده و راهش را پیدا می‌کند. من نیز یک انسانم که پی به اشتباهاتم برده‌ام و امروز تلاش می‌کنم تا ثابت کنم من هم فرزند همین سرزمینم. بلاتشبیه، مگر جز این است که امام حسین علیه‌السلام به حُر ریاحی که از یزیدیان بود، اعتماد کرد و او را بخشید؟ اما شما به یک جوان که دوست دارد به وطن و مردم سرزمین و نظامش خدمت کند، هزار تهمت ناصواب می‌زنید تا فرصت اثبات خویش را نداشته باشد؟"
گفته شده که احتمالا کنسرت او در شهریور اجرا خواهد شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar