söndag 7 juni 2015

سخنگوی پلیس: افرادی در ارتباط با پرونده بنیاد تعاون ناجا دستگیر شدند

سخنگوی پلیس: افرادی در ارتباط با پرونده بنیاد تعاون ناجا دستگیر شدند

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامیسعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی، روز یکشنبه ۱۷ خردادماه گفته است، «انحرافات» شرکت های تابعه بنیاد تعاون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران(ناجا) محرز شده و در همین ارتباط « افرادی» بازداشت شده اند.
 
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، سعید منتظرالمهدی در نخستین نشست خبری سخنگوی نیروی انتظامی گفته است:انحرافات شرکت های تابعه بنیاد تعاون ناجا محرز و افرادی در این زمینه دستگیر شدند و بر این اساس پرونده همچنان مفتوح و در حال برررسی است.
 
وی اضافه کرده است:در بنیاد تعاون ناجا انحرافاتی در شرکت های زیرمجموعه آن انجام شد و سیستم های حفاظتی و بازرسی این مساله را سال گذشته به فرمانده وقت ناجا اعلام کردند.
 
سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه این انحرافات محرز شد، گفت: فرمانده وقت ناجا پرونده قضایی در این زمینه تشکیل داد و موضوع را پیگیری کرد و در نهایت پرونده به دست قوه قضاییه سپرده شد.
 
سعید منتظرالمهدی اشاره ای به هویت، مقام و تعداد  افراد بازداشت شده نکرده است، این در حالی است که اواخر اردیبشهت سال جاری وب سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، در گزارشی علت برکناری اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده پیشین نیروی انتظامی را کشف یک «فساد » مالیِ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در بنیاد تعاون نیروی انتظامی ذکر کرده بود.
 
این گزارش اضافه کرده بود که اسماعیل احمدی مقدم قبل از برکناری از سمت فرماندهی «دست کم به مدت دوروز بازداشت بوده» و همچنین «دست کم دوازده نفر از مسئولان ارشد بنیاد تعاون ناجا و سرداران مرتبط با این باند، از جمله سردار ق. مدیرعامل سابق این بنیاد، در بازداشت هستند. »
 
در واکنش به این گزارش، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، چهارم خردادماه این موضوع را تکذیب کرد.
در همین زمینه،عزت الله یوسفیان، از نمایندگان مجلس ایران و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، نیز  پنجم خردادماه به «جارپرس» گفته بود: «تاکنون هیچ اتهام یا بازداشتی برای فرماندهی نیروی انتظامی پیش نیامده است .»
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar