onsdag 10 juni 2015

احمدی مقدم: قاضی پرونده بنیاد تعاون ناجا با اعمال نفوذ عوض شده بود

احمدی مقدم: قاضی پرونده بنیاد تعاون ناجا با اعمال نفوذ عوض شده بود

  • 19 دقیقه پیش
فرمانده پیشین پلیس در برنامه 'امشب' شبکه یک تلویزیون ایران سخن می‌گفت
اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده پیشین پلیس ایران، گفت که خود پیگیر پرونده فساد مالی در بنیاد تعاون ناجا بوده و پس از تغییر قاضی پرونده بنیاد تعاون نیروی انتظامی به دلیل "اعمال نفوذ" دیداری با رئیس قوه قضاییه داشته است. آقای احمدی مقدم افزود که تاکنون دو بار به سوال‌های قاضی پرونده به طور مکتوب پاسخ داده است.
فرمانده سابق پلیس در برنامه "امشب" شبکه یک تلویزیون ایران گفت که در ماه‌های پایانی حضور خود در نیروی انتظامی، به موارد سوءاستفاده‌ مالی در شرکت سرمایه‌گذاری قدر، وابسته به بنیاد تعاون ناجا، برخورده است. به گفته او، شماری از گردانندگان شرکت قدر با پول پلیس سهام شرکت‌هایی را می‌خریده‌اند که متعلق به خودشان بوده است.
آقای احمدی مقدم افزود: "پرونده را بردیم به مرجع قضایی دادیم، دیدیم اعمال نفوذ کردند. قاضی وسط پرونده رفت کنار. به مجلس رفتند و وکیل گرفتند و به ما هم گفتند اگر با ما در بیفتی ما خودمان را هم با تو می‌کشیم پایین. فیلم گرفته‌ایم و می گذاریم در فضای مجازی تا مردم بریزند در موسسه قوامین."
او گفت به دنبال این تهدیدها و تغییر قاضی پرونده، در ملاقاتی با صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، خواهان پیگیری پرونده توسط قاضی ویژه شده و به این ترتیب پرونده از دادسرای عمومی به دادسرای ویژه منتقل شده است.
در هفته های گذشته، در برخی سایت های اینترنتی، شایعاتی درباره یک پرونده فساد مالی در بنیاد تعاون ناجا و بازداشت اسماعیل احمدی مقدم و فرزند او در این رابطه منتشر شد.
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، حدود دو هفته پیش این خبرها را تکذیب کرد. او روز دوشنبه هم بازداشت اسماعیل احمدی مقدم و فرزند او را تکذیب کرد و گفت این پرونده هفت متهم دارد که اسماعیل احمدی مقدم و فرزندش در میان آنان نیستند.
اسماعیل احمدی مقدم در برنامه دیشب تلویزیون ایران اعلام کرد که قاضی، اطلاع‌رسانی درباره پرونده را ممنوع کرده و او نمی‌تواند درباره جزئیات آن صحبت کند. فرمانده سابق پلیس در عین حال گفت که قاضی دو بار سوال‌هایی در ارتباط با پرونده پرسیده که او به طور "مکتوب" به آنها جواب داده است.
به گفته آقای احمدی مقدم، متهمان پرونده ادعا کرده‌اند که معاملاتشان در شرکت سرمایه‌گذاری قدر با اجازه او انجام شده است.
او گفت که به عنوان متهم احضار نشده است و فرزند یا دامادش نیز در این پرونده نقشی ندارند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar