دوشنبه ۱۲-۰۳-۱۳۹۹
شیخ حسین بیاروهانکا، مسلمان تندرو اوگاندایی پس از آنکه از گرویدن دخترش به مسیحیت اطمینان حاصل کرد، تصمیم به قتل وی گرفت و در شب یازدهم ماه رمضان او را با بنزین به آتش کشید.
«محبت نیوز»- زن جوان اوگاندایی به دلیل  گرویدن به مسیحیت توسط پدرش به آتش کشیده شد.
“ریمه کیوموندهو” زن ۲۴ ساله مسیحی هنوز به علت جراحات شدید ناشی از سوختگی در بیمارستان بستری است و از سوختگی های شدیدی رنج می برد.
به گفته فعالان حقوق بشر، در حدود یک میلیون مسیحی در این کشور آفریقایی تحت جفا به سر می برند و “ریمه کیوموندهو”، تنها یکی از این موارد است.
“ریمه کیوموندهو” با گوش دادن به برنامه های رادیوهای مسیحی در روزهای قرنطینه و پاندمی کرونا، مشتاق به کسب اطلاعات بیشتر درباره مسیحیت شد، پس از آن “ریمه” با دوستی مسیحی آشنا می شود. ریمه دراینباره می گوید: «او با من مورد مسیح و راه نجات صحبت می کرد و من نیز پس از مدتی با اشتیاق فراوان عیسی مسیح را به عنوان پروردگار و منجی خود پذیرفتم.»
وی به خبرگزاری مورنینگ استار گفت: «پس از مدتی که به مسیح ایمان آوردم پدرم به این موضوع پی برد و به همین دلیل چند مرتبه مرا مورد ضرب و شتم قرار داد.»
بنا بر گزارش‌ها، شیخ حسین بیاروهانکا، مسلمان تندرو اوگاندایی پس از آنکه از گرویدن دخترش به مسیحیت اطمینان حاصل کرد، تصمیم به قتل وی گرفت و در شب یازدهم ماه رمضان بر روی وی بنزین ریخت و او را به آتش کشید. با فریادهای کمک خواهی این دختر نوکیش مسیحی، همسایه‌ها به خانه آنها آمدند و او را از دست پدر نجات داده به بیمارستان منتقل کردند.
پیشنهاد می شود:
مسیحیان در شرق اوگاندا، به ویژه کسانی که دارای پیشینه های اسلامی هستند با آزار و اذیت شدید از سوی مسلمانان روبرو می شوند.
به گزارش سازمان اوپن دورز، نوکیشان مسیحی در اوگاندا با آزار و اذیت شدید روبرو هستند و ممکن است از خانواده طرد شوند یا همسرشان آنها را طلاق دهد، در اجتماع مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و یا مورد حمله اسلامگرایان تندرو قرار می گیرند و کشته می شوند”.
بر اساس گزارش ها، نوکیشان مسیحی اوگاندایی، اغلب ایمان خود را مخفی نگه می دارند تا از بروز چنین رفتارهایی جلوگیری کنند.