یکشنبه ۱۴-۰۲-۱۳۹۹
ارائه درخواست های پناهندگی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا کاهش چشمگیری داشته است. در دو سال گذشته تعداد درخواست ها روندی افزایشی داشت اما در ماه مارس ۲۰۲۰ به دلیل گسترش ویروس کرونا، این درخواست ها نیز کاهش یافته است.
«محبت نیوز»- اداره حمایت از پناهندگان در اتحادیه اروپا اعلام کرد که در مقایسه با ماه فوریه امسال، شمار درخواست های پناهندگی که در ماه مارس در اتحادیه اروپا ارائه شده اند، ۴۳ درصد کاهش را نشان می دهد. دلیل این کاهش درخواست های پناهندگی محدودیت سفر به خاطر پاندمی ویروس کرونا در این اتحادیه خوانده شده است.
به گزارش دویچه وله، در ماه مارس ۳۴ هزار و ۷۳۷ درخواست پناهندگی ارائه شده که این رقم حدود نیمی درخواست های ارائه شده در ماه پیش از آن است. این اداره به این اشاره کرده که قبل از شیوع ویروس کرونا در اروپا، درخواست های پناهندگی در ماه های ژانویه و فوریه نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته میلادی ۱۶ درصد افزایش یافته بود.
شمار درخواست های پناهندگی در اتحادیه اروپا در دو سال گذشته دوباره رو به رشد نهاده است. این اداره در اعلامیه ای گفته است: «ارقام ماه مارس نشان دهنده واقعی روند رو به کاهش مهاجرت به اتحادیه اروپا نیست، بلکه این کاهش بیشتر ناشی از محدودیت های سفر به دلیل بیماری کووید۱۹ است».
پیشنهاد می شود:
همچنین شیوع ویروس کرونا تاثیرات قابل ملاحظه ای بر روند پناهندگی در اتحادیه اروپا گذاشته است؛ از جمله تمامی اخراج های مرتبط با قوانین دوبلین میان کشورهای عضو این اتحادیه و اخراج به کشورهای مبداء در بسیاری کشورهای این بلوک لغو گردیده است.